Skip to main content
SUPERVISOR
SeyedReza Hejazi taghanaki,Ali Shahandeh nookabadi
سيدرضا حجازي طاقانکي (استاد مشاور) علي شاهنده نوک آبادي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Somayeh Fathalikhani
سميه فتحعليخاني

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1385

TITLE

Coordination of supply chain with one manufacturer and two competing retailers after cost and demand disruptions
In this study, We investigated the coordination mechanism for a supply chain with one manufacturer and two competing retailers when the demands and the production cost of the manufacturer are disrupted. This differs from conventional supply chain coordination models under a static case. We considered the scenario of the problem that retailers bear deviation costs; the supply chain is to be coordinated by a linear quantity discount schedule. In this case, It was discussed how the supply chain is coordinated, and how it differs from the original planned scheme. Some interesting managerial observations were obtained ; for example, the discount slope is unchanged when the value of linear combination of cost and demand disruptions are small, and If the value of above linear combination are small for a retailer, then he should keep the original order quantity, although the other retailer may order a different quantity. The case when the manufacturer cannot timely react to the disruptions and she should keep the original mechanism, in that case the equilibrium strategies of the retailers were investigated. To illustrate the theoretical results, a numerical example was also given. Keywords: Coordination mechanism; Supply chain management; Disruption management; Game theory
در دو دهه اخير اهل علم و فن، مديريت زنجيره تامين را مورد توجه زيادي قرار داده اند. جهاني سازي، افزايش رقابت، کاهش فاصله مابين محصولات از لحاظ کيفيت و عملکرد، محيطهاي دانشگاهي و صنعت را به تفکر مجدد در مورد مديريت کاراتر و موثرتر عمليات مجبور کرده است. از آنجا که مديريت زنجيره تامين، همه شرکت ها و سازمان هايي که در ارائه يک محصول به مشتري اثرگذار مي باشند را بصورت يک سيستم جامع مي نگرد، براي کاهش هزينه و افزايش سطح خدمت در ارائه محصول و خدمت به مشتري هماهنگي بين اعضا مورد توجه ويژه قرار گرفته است. لذا يکي از وظايف اصلي مديريت زنجيره تامين، يافتن مکانيزم مناسب هماهنگي روابط بين اعضاء براي رسيدن به ماکزيمم سود مي باشد. در اين تحقيق مکانيزم هماهنگ سازي براي يک زنجيره تامين متشکل از يک توليد کننده و دو خرده فروش رقيب، زماني که تقاضاي بازار و هزينه توليدي توليد کننده دچار تغييرات غيرمنتظره مي شوند، بررسي شد. يکي از ويژگي هاي مدل پيشنهادي که باعث تمايز اين مدل از ساير مدل هاي گذشته مي شود، تحميل هزينه هاي ناشي از اين تغييرات به خرده فروشان و طراحي مکانيزم هماهنگ سازي با استفاده از طرح تخفيف مقداري عمده فروشي خطي مي باشد. تغييرات ناگهاني و غيرمترقبه پارامترهاي مدل، هزينه هايي را ايجاد مي کند که قبلاًً وجود نداشته اند، لذا جهت دستيابي به مديريت کاراي زنجيره تامين، اين چنين هزينه هاي تغيير بايستي به درستي در نظر گرفته شوند تا زنجيره تامين به سود بيشينه خود دست يابد.. در اين مدل شرايطي که تحت آن زنجيره تامين هماهنگ سازي مي شود، توسعه داده شد و چگونگي تاثيرات ممکن اين تغييرات روي مدل مشخص گرديد. همچنين استراتژي هاي خرده فروش ها، زماني که توليد کننده قادر به عکس العمل به موقع نسبت به اين تغييرات نمي باشد، بررسي شد. پس از بررسي نشان داده شد، در صورتي که اندازه ترکيب خطي ميزان تغيير در تقاضاي بازار خرده فروشان و هزينه توليدي زياد باشد، آنگاه شيب تخفيف بدون توجه به ميزان تغييرات صورت گرفته ثابت مي ماند. همچنين اگر اندازه اين ترکيب خطي کوچک باشد، جهت اجتناب از هزينه انحراف توليد، حفظ مقادير اوليه براي زنجيره تامين بهينه است. نتايج حاصل نيز به کمک يک مثال عددي بيان گرديد. کلمات کليدي: مديريت زنجيره تامين، مديريت تغيير ، تئوري بازي ها، مکانيزم هماهنگ سازي

ارتقاء امنیت وب با وف بومی