Skip to main content
SUPERVISOR
Naser MollaverdiIsfahani,Farimah Mokhatab Rafiei
ناصر ملاوردی اصفهانی (استاد مشاور) فریماه مخاطب رفیعی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Peyman Bakhshinia
پیمان بخشی نیا

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1386

TITLE

Determine The Economic Order Quantity and Economic Production Quantity in the Three Echelon Supply Chain with Considering the Cost of Transportation
The past two decades, supply chain management focus population science and technology is located. Market globalization, increasing competition, reducing the distance between products in terms of quality and performance, academic environments and industry thinking about this more efficient and effective management operations is forced. Since supply chain management, all companies and organizations that provide an effective product to the customer are integrated into a system looks, reduce costs and increase service levels in providing product and customer service coordination between members is considered . Previous research on supply chain problem focused on the production shipment schedule in terms of the size of order quanities. traortation costs is the most important part of the total operational cost, However, in most joint models, the traortation cost is only considered implicitly as a part of fixed setup or ordering cost and thus is assumed to be independent of the size of the shipmentand. As such, the effect of the traortation cost is not adequately reflected in final planning decisions. Other existing models, the traortation costs as a linear function is considered. The cost function when a discount is considered more consistent with reality, but since the complex structure of the problem will often not considered. In this research we consider a single-manufacturer single-buyer supply chain problem where the manufacturer orders raw materials from its supplier, then using its manufacturing processes converts the raw materials to finished goods, and finally delivers the finished goods to its customer. this chain with Considering traortation cost as a All-unit-discount traortation cost structures with and without over declaration has been studied. policy for dispatch order shipments, equal-size shipment policy. An integrated inventory control model for minimizing the mean total cost per unit time of the raw materials ordering and holding, manufacturer’s setup and finished goods holding, the buyer’s ordering, and inventory holding and cost of traortation of raw material from supplier to manufacture and cost of traortation of finished goods from manufacture to buyer has been studied. Then complete solution of the problem in an explicit and extended manner that has not existed will be introduced. Considering traortation costs to assumptions about the structure and policies of supply chain does not need and can be a wide range of problems on the take. After solving and analysis model to determine the proper amount of order and the optimum amount of total cost is calculated. Keywords: Supply chain, traortation cost, discount
: در دو دهه ی اخیر ، مدیریت زنجیره تأمین مورد توجه اهالی علم و فن قرار گرفته است. جهانی سازی در بازار ، افزایش رقابت ، کاهش فاصله ی مابین محصولات از لحاظ کیفیت و عملکرد ، محیط های دانشگاهی و صنعت را به تفکر مجدد در مورد مدیریت کاراتر و موثرتر عملیات مجبور کرده است. از آنجا که مدیریت زنجیره تأمین، همه شرکت‌ها و سازمان ها که در ارائه ی یک محصول به مشتری اثرگذار می‌باشند را به صورت یک سیستم جامع می‌نگرد، برای کاهش هزینه و افزایش سطح خدمت در ارائه ی محصول و خدمت به مشتری هماهنگی بین اعضاء مورد توجه قرار گرفته است. در تحقیقات گذشته روی مسائل زنجیره تأمین، بر زمانبندی تولید کالا در عباراتی مانند اندازه سفارش تمرکز شده است. هزینه ی حمل‌ونقل از مهمترین بخش های هزینه ی کل است که در بیشتر مدل ها این هزینه به عنوان بخشی از هزینه‌ی ثابت سفارش دهی و یا هزینه hy;ی آماده سازی در نظر گرفته شده است و مستقل از مقدار کالا محاسبه می‌شود و به همین دلیل اثر هزینه ی حمل و نقل در تصمیم گیری نهایی به اندازه کافی لحاظ نشده است. در مدل های موجود دیگر، هزینه ی حمل و نقل به صورت تابع خطی در نظر گرفته شده است. این هزینه زمانی که به صورت تابع تخفیف در نظر گرفته شود تطابق بیشتری با واقعیت دارد، اما از آنجایی‌که ساختار مسئله را پیچیده می‌کند اغلب درنظر گرفته نمی‌شود. در این تحقیق یک مسئله زنجیره تأمین سه سطحی با یک خریدار و یک تولیدکننده بررسی شده است. تولیدکننده مواد خام را به یک تأمین کننده سفارش داده و سپس فرآیند تولید را انجام می دهد و موادخام را به کالای نهایی تبدیل می کند و آن‌را به مشتری تحویل می‌دهد. این زنجیره با در نظرگرفتن هزینه ی حمل‌و‌نقل به صورت تابع تخفیف کلی با وجود گزینه‌ی بیش از اعلان و بدون وجود این گزینه مورد بررسی قرار گرفته است. خط‌مشی برای ارسال محموله‌های سفارش، خط‌مشی اندازه ثابت است. یک مدل کنترل موجودی ترکیبی برای کمینه کردن مجموع هزینه ی کل به ازای هر واحد زمان از سفارش مواد خام و نگهداری آن ها، نگهداری محصول نهایی و آماده سازی برای تولید، مقدار سفارش خریدار و نگهداری آن ها و هزینه ی حمل و نقل مواد خام از تأمین کننده به تولید کننده و هزینه ی حمل و نقل محصول نهایی از تولیدکننده به خریدار مورد بررسی قرار گرفته است. سپس حل کامل مسئله با روش دقیقی که تاکنون وجود نداشته است معرفی می گردد. در نظر گرفتن هزینه‌ی حمل‌و نقل به فرضیاتی راجع به ساختار و خط مشی زنجیره تأمین نیاز ندارد و می تواند طیف وسیعی از مسائل را در بر بگیرد. پس از حل و تجزیه و تحلیل مدل، مقدار مناسب سفارش تعیین و مقدار بهینه ی هزینه ی کل نیز محاسبه می شود. کلمات کلیدی: زنجیره تأمین، هزینه ی حمل ونقل، تابع تخفیف

ارتقاء امنیت وب با وف بومی