Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Zeinal Hamadani
علی زینل همدانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammadali Fattahzadeh
محمدعلی فتاح زاده

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1389
An important problem facing manufacturers in today’s competitive market is repair-replacement strategy for defective product in warranty period. A warranty is a assurance given by the seller at the time of sale that the product will perform its functio satisfactorily for a specified time period, which requires the manufacturer to rectify all item failure either through repair or replacement should failure occur within the period specified in the warranty. The cost of servicing a warranty usually depends on the type of repair performed under warranty policy and time. Although ''all minimal repair'' and ''all replacement'' policies without consider time value are easy to implement and analyze, they are not always feasible or practical. In repair–replace strategy, it is assumed that a repairable item can be repaired for many times and time values of money are not considered. Sometimes these assumptions are not feasible and failed items are not capable of having minimal repair for many times and ignoring time value. We focus on a repair– replace strategy by considering constraint on the number of minimal repairs and time value of money for the case of two dimensional warranty policies is discussed. The warranty region is defined in terms of age and usage and the warranty period is divided such that the proposed strategy minimizes the expected total warranty cost. A numerical example for the obtained model is also presented.
گاهی محصولات در دوره ضمانت کارآیی خود را از دست داده و معیوب می شوند بنابراین تولیدکنندگان زمان عرضه محصول به بازار با مسأله تعیین استراتژی تعمیر-تعویض برای محصولات خراب شده در دوره ضمانت مواجه هستند. تولید کنندگان در زمان مواجه شدن با خرابی محصول تعمیر پذیر در دوره ضمانت دو اختیار دارند، یا باید محصول را تعمیر کنند و یا با یک کالای نو تعویض نمایند. هزینه سرویس ضمانت وابستگی زیادی به عواملی همچون استراتژی تعیین شده در دوره ضمانت دارد. استفاده از استراتژی های همیشه تعمیر و یا همیشه تعویض به راحتی می توانند مطرح گردد، اما این استراتژی ها ممکن است همیشه در عمل ممکن نباشند. زیرا این استراتژی ها یا بسیار هزینه بر هستند و یا لزوماً یک محصول تعمیر پذیر نتواند به دفعات تعمیر شود. به همین دلایل در نظر گرفتن استراتژی ها ترکیبی و در نظر گرفتن محدودیت در تعداد دفعات تعمیر می تواند بسیار مؤثر واقع شود. برای استفاده از استراتژی های ترکیبی ناحیه ضمانت را به دو، سه یا جندین بخش تقسیم کرده اند و برای هر بخش رویکرد خاصی از تعمیر را در نظر گرفته اند. برای چند بخشی کردن ناحیه ضمانت باید حدود هر بخش تعیین شود. به عبارتی برای بدست آوردن پارامترها، اگر ارزش زمانی پول در نظر گرفته نشود، الزماً مقادیر درستی به دست نمی آید. در پژوهش انجام شده استراتژی های تعمیر-تعویض برای محصولات فروخته شده در دوره ضمانت دو بعدی، ابعاد سن محصول و کارکرد محصول مورد بحث قرار گرفته است. ناحیه ضمانت مستطیل شکل است. و برای محصولات تعمیر پذیر محدودیت در تعداد دفعات تعمیر در نظر گرفته شده است. ناحیه ضمانت می تواند به چند بخش تقسیم می شود. تعیین حدود بخش ها با هدف کاهش متوسط هزینه های ضمانت و در نظر گرفتن ارزش زمانی پول انجام شده است. مدلسازی به روش یک بعدی صورت گرفته و با ارائه مثال عددی امکان پذیر بودن و اهمیت آن در کاهش هزینه های ضمانت مورد بررسی قرار گرفته است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی