Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Zeinal Hamadani
علی زینل همدانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Amin Ahmadi Digehsara
امین احمدی دیگه سرا

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1389

TITLE

Warranty cost optimization by considering the customer execution functions
A warranty is a contractual obligation incurred by a manufacturer (vendor or seller) in connection with the sale of a product. In broad terms, the purpose of warranty is to establish liability in the event of a premature failure of an item or the inability of the item to perform its intended function.One of the commonly used warranty policies, especially for electronic and mechanical products, is Free Replacement Warranty (FRW). Under FRW, the warrantor agrees to repair or replace any failed item up to time W (the length of the warranty period), from the time of purchase, at no cost to the consumer.An effective warranty servicing strategy is essential in reducing manufacturers’ warranty servicing costs and increasing profits from product sales. Warranty claims are not always due to product failures. They can also be caused by two types of humanfactors. On the one hand, consumers might claim warranty due to misuse and/or failures caused byvarious human factors. Such claims might account for more than 10% of all reported claims. On theother hand, consumers might not be bothered to claim warranty for failed items that are still underwarranty, or they may claim warranty after they have experienced several intermittent failures. Thesetwo types of human factors can affect warranty claim costs. So,The humanfactorplays an importantroleinmodeling thewarranty. We propose two models to estimate the expected warranty cost when the two typesof human factors are included. This paper is applying a 2-phase approach to find costs of tow failures. In first phase, cost of fatal failure is found and in the second phase we demonstrate algorithm for intermittent failures. Because of these two failures have difference in structure, so their costs optimizing must be different. For first phase, it has been assumed two repairs that called minimal repair and imperfect repair. In contrast, for solving the second phase we have utilized linear programming. Finally, Numerical examples are given to validate the results derived.
ضمانت نامه یک تعهد قراردادی است که تولید کنندهیا فروشنده‌درازایفروش یک محصولبه یک خریدار، بر عهده می‌گیرد. به بیان دیگر،هدف از ضمانت‌نامه‌ پدید آوردن گونه‌ای مسئولیت در بازه زمانی معینبرای تولید کننده و فروشنده است. زمانی کهیک قطعه خراب می‌شود،تولید کننده بنا به سیاستیتعمیری که پیشاپیش در نظر گرفته است اقدام به تعمیر یا جایگزینی قطعه معیوب می‌کند. نقش ضمانت‌نامه در دنیای صنعتی و تجاری به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور، به سرعت در حال افزایش می‌باشد، این نقش چه از بعد ترغیب مشتری و چه از بعد چتر حمایتی خصوصا برای کالاهای پیچیده و گران از اهمیت بسزاییبرخوردار می‌باشد. از دیدگاه تولید کننده و فروشنده ضمانت‌نامه، مهم‌ترین جنبه ضمانت‌نامه، هزینه‌هایی است که پس از تعهد ضمانت‌نامه به دنبال خواهد آمد. این هزینه، تعیین کننده خط مشی‌ها و تصمیماتی است که بر طبق آن‌ها تولید کننده، ضمانت‌نامه را به مشتری پیشنهاد می‌کند. در اتخاذ خط مشی سودآورتر و مفیدتر برای مشتری، تجزیه و تحلیل هزینه‌ها در قالب یک مدل کمی امکان‌پذیر می‌باشد. مدل‌سازی هزینه‌های ناشی از ادعایدرخواست ضمانت‌نامه با قبول دسته‌ای از فرضیات عمدتاً در دو شاخه مدل‌های تک بعدی و دو بعدیتوسط خط مشی‌های مختلف توسعه می‌یابد.تولیدکنندگان برای حداقل سازی هزینه‌های تولیدی-پشتیبانی و حداکثر کردن میزان رضایت مشتری از محصول ارائه شده با ضمانت‌نامه درصد یافتن یک استراتژی کارا هستند. تحقیق پیش رو، یک مدل دو بخشی تعمیر حداقلی-ناقص برای ضمانت‌نامه رایگان تجدید ناپذیر ارائه می‌دهد. این مدل، دو نوع عامل انسانی که در هزینه‌های نهایی تأثیر گذاشته و دو نوع خرابی که از لحاظ ماهیت متفاوت بوده را در نظر گرفته است. در بخش اول مدل پیشنهادی، یک استراتژی به منظور یافتن هزینه بهینه برای تعمیر خرابی‌های غیر دائمی تحت دو عامل انسانی ارائه می‌شود. در بخش دوم یک مدل ریاضی برای تعیین تعداد بهینه آزمایش و هزینه بهینه تعمیر خرابی غیر دائمی پیشنهاد شده و سه مدل هزینه‌یابی که ترکیب عوامل انسانی بوده ارائه می‌شود. نهایتا تلاش شده که بهترین استراتژی ترکیبی برای تعمیر قطعات معیوب تعیین شود.در پایان برای بررسی نتایج عددی، از توزیع وایبول استفاده شده وپارامتر‌های مختلف در نظر گرفته شده است و توسط شکل‌های مختلف توزیع وایبول به تحلیل نتایج عددی پرداخته می‌شود.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی