Skip to main content
SUPERVISOR
Ali Zeinal Hamadani
علی زینل همدانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Hojjatollah Salmani
حجت اله سلمانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
Customer satisfaction is very important issue in today's business environment. Warranty length and product prices are the crucial factor in achieving customer satisfaction and profits of manufacturer. Also In fact most of the products on sale are delayed and the sales delay is one of the factors that affect the properties of many products. In this study, we study the Profit Maximizing by Warranty Length and Price Optimization Considering Sales Delay. For this purpose, all circumstances affecting the length of warranty and price like the distribution of product life cycle in the operating conditions and sales delay, distribution of delay period, warranty policies, demand and cost functions, etc. used in the model And so the model presented in this study is closer to real-world situations and the results of this research can be performed on many of the products with sales delay. To determine the optimal warranty length and price, in order to maximize profits, products under Non-renewable and renewable warranty policies in each of the markets for fix and separable states on demand was performed and after the sensitivity analysis, the results have been evaluated. As well as the optimal price and warranty length and maximum profit based on changes in price and warranty elasticity and fix cost of product Studied and the results has been checked. Then the multimode system and products introduced and optimal warranty length and price and maximum profit under different warranty policies in various markets are examined and analyzed. Finally, model validation is done.
امروزه رضایت مشتری از مسائل بسیار مهم در محیط‌های کسب و کار است. طول ضمانت‌نامه و قیمت محصول از عوامل بسیار مهم در کسب رضایت مشتری و میزان فروش محصولات و در نتیجه میزان سود تولید کننده می‌باشند. همچنین در واقعیت اغلب محصولات دارای تاخیر در فروش می‌باشند و این تاخیر در فروش از عوامل بسیار تاثیر گذار بر ویژگی‌های عمر بسیاری از محصولات می‌باشد. در این پژوهش، مساله‌ی بیشینه‌سازی سود با بهینه‌سازی طول ضمانت‌نامه و قیمت با لحاظ نمودن تاخیر در فروش مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور تمام شرایط تاثیرگذار در طول ضمانت‌نامه و قیمت نظیر توزیع طول عمر محصول در وضعیت‌های عملیاتی و تاخیر در فروش، توزیع دوره‌ی تاخیر، سیاست‌های مختلف ضمانت‌نامه، توابع تقاضا و هزینه، و غیره در مدل مورد توجه قرار گرفته و بنابراین مدل ارائه شده در این مطالعه به شرایط دنیای واقعی نزدیک‌تر می‌باشد و نتایج به دست آمده از این تحقیق قابلیت پیاده‌سازی بر روی بسیاری از محصولاتِ دارای تاخیر در فروش را دارا می‌باشد. بررسی محصولات تحت سیاست‌های ضمانت‌نامه‌ی تجدید ناپذیر و تجدید پذیر با هدف تعیین طول ضمانت‌نامه و قیمت بهینه، به منظور بیشینه‌سازی سود در هر یک از بازارهای تقاضای ایستا و تفکیک‌پذیر در حالات اثر گذاری انتشار بر تقاضا و اشباع بر تقاضا انجام گرفته و سپس با تحلیل حساسیت پارامترهای مدل‌ها، نتایج به دست آمده مورد بررسی قرار گرفته است. هم‌چنین نحوه تغییرات طول ضمانت‌نامه و قیمت بهینه و هم‌چنین سود بیشینه بر اساس تغییرات قابلیت‌های ارتجاعی طول ضمانت‌نامه و قیمت و هزینه‌ی ثابت محصول بررسی گردیده است. سپس سیستم‌های چند حالته معرفی گردیده و محصولات چند حالته بررسی گردیده و طول‌ضمانت‌نامه و قیمت بهینه و هم‌چنین سود بیشینه برای محصولات دارای این ویژگی تحت سیاست‌های ضمانت‌نامه‌ی مختلف در بازارهای تقاضای گوناگون مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. هم‌چنین به منظور اعتبارسنجی مدل‌ها، اقدام به بررسی مدل‌ها در حالت عدم لحاظ نمودن تاخیر در فروش نموده و نتایج حاصله با حالت لحاظ نمودن تاخیر در فروش مقایسه می‌گردد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی