Skip to main content
SUPERVISOR
Morteza Rasti barzaki
مرتضی راستی برزکی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Naser Karimi
ناصر کریمی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
There are different variable that effect on customer decision in product selection. The most important is price that many studies have been done on it. But there are some variables that are important effect on customer decision like service and advertising. In this research Pricing, service level advertising level decision in a dual channel supply chain Have been studied. Supply chain management is a topics that has attracted the attention of many researchers in recent years. With the development of new knowledge and technologies, as well as increased competition in the supply chain systems necessary to optimize these systems is felt. So integration decisions and optimize different parts of the chain will increase its efficiency. Another important issue that in recent years many researchers have focused on it is the role of channel management and supply chain structure in bullwhip effect (by reducing the delivery time to customers). Some innovations such as the Internet and electronic exchange of data by reducing the time of delivery of orders to customers can lead to a reduction of the bullwhip effect. For this reason, dual channels, including direct and indirect channels also increase the efficiency of the chain is very important. This research considered three approaches of Game theory: Nash, Stackelberg-Manufacture Centralized. In the literature related to the research There is a separate study on pricing, service advertising but there isn’t Simultaneously analyze on this topics. Demand function Used in this research gives a good view of the Changes in customer demand Compared to the price, service level advertising level of the product. In the exact solution offered There are some things that are not in literature related to the research. So This study helps to Researchers to Achieve fast am accurate answers.
عوامل گوناگونی بر تصمیمات مشتریان در انتخاب یک محصول اثرگذار است. قیمت یکی از مهم‌ترین این عوامل است. همچنین، عوامل دیگری وجود دارند که آن‌ها نیز اثرات مهمی بر روی تصمیمات مشتریان در انتخاب یک محصول دارند؛ از مهم‌ترین این عوامل، سطح خدمات ارایه‌شده توسط تولیدکننده یا خرده‌فروش به مشتریان نهایی است. سطح تبلیغات نیز از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید محصولات است که معمولا جهت افزایش اعتباربرند توسط تولیدکننده انجام می شود. حوزه مدیریت زنجیره تامین یکی از موضوعاتی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. با گسترش دانش و تکنولوژی های نوظهور و همچنین افزایش رقابت در سیستم های زنجیره تأمین لزوم بهینه‌سازی این سیستم ها بیشتر احساس می شود؛ لذا یکپارچه سازی تصمیمات و بهینه کردن بخش های مختلف زنجیره موجب افزایش کارایی آن می‌شود. موضوع پر اهمیت دیگر که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از محققین را به خود معطوف نموده، نقش مدیریت کانال‌ها و ساختار زنجیره تأمین در روشن شدن اثر شلاقی (با کاهش زمان تحویل سفارشات به مشتریان) است. برخی نوآوری‌ها مانند اینترنت و تبادل الکترونیکی داده‌ها با کاهش زمان تحویل سفارشات به مشتریان می‌توانند منجر به کاهش اثر شلاقی شوند. از این رو کانال‌های توزیع دوگانه شامل کانال‌های مستقیم و غیرمستقیم نیز در افزایش کارایی زنجیره، بسیار حایز اهمیت است. از همین رو، در این پژوهش موضوع قیمت‌گذاری، تعیین سطح تبلیغات و تعیین سطح خدمت به طور همزمان در یک زنجیره تأمین با کانال‌های توزیع دوگانه با رویکرد نظریه بازی مورد بررسی قرار گرفته است. زنجیره‌ی مورد نظر در این پژوهش شامل یک تولیدکننده و یک خرده‌فروش می‌باشد که در آن تولیدکننده، محصول خود را هم از طریق خرده‌فروش و هم از طریق کانال مستقیم به فروش می‌رساند. مسأله‌ی مورد نظر با سه رویکرد نش، استکلبرگ-تولیدکننده و متمرکز تحلیل شده است. تابع تقاضای استفاده شده در این پژوهش، امکان بررسی همزمان اثر قیمت، سطح خدمت و سطح تبلیغات محصول را بر روی تقاضای مشتریان فراهم می‌نماید. از آن‌جا که توابع سود استفاده‌شده در این پژوهش، لزوماً مقعر نیستند برای یافتن نقاط اکسترمم مطلق می‌بایست نقاط مرزی نیز چک شوند، به همین دلیل محاسبات ریاضی این مسأله دارای نکات مفیدی برای سایر استفاده‌کنندگان می‌باشد. در بخش پایانیِ پژوهش، با یک دید مدیریتی پارامترهای مسأله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که برای تصمیم‌گیرندگانِ زنجیره می‌تواند بسیار مفید باشد. یکی از مهم‌ترین نتایج بدست آمده از تحلیل حساسیت این پژوهش، افزایش سود پیرو (خرده‌فروش) در بازی استکلبرگ-تولیدکننده در مقایسه با بازی نش آن می‌باشد. نتیجه‌ای که معمولاً خلاف آن انتظار می‌رود؛ علت این افزایش نیز در بخش تحلیل حساسیت، شرح داده شده است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی