Skip to main content
SUPERVISOR
Gholam-Ali Raissi-Ardali
غلامعلی رئیسی اردلی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Majid Ghasemifard
مجید قاسمی فرد

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1395
There are so-many organizations having their Quality Management Systems (QMS) Implemented and also claim to be folloing Benchmarking Certifications like, ISO 9001: 2008. We have undertaken a pragmatic study on the Real Quality Practices of Isfahan Vehicle Related Manufactoring factories based Manufacturing Industries. During the course of this research we have planned to Interview various manufacturing organizations’ Top Management Second Line Managers with the predefined Questionnaire. The questionnaire is in parts including: A) Organizations’ own QMS Practices and, B) Organizations’ Suppliers’ QMS Practices (perceived by Organization's persona). The research covers topics including the QMS practices like, Quality Plan, Testing Recording; Supplier Assessments Evaluatio Consultants Certifications Practices; Customer Satisfactio Documentation; etc
سازمان‌های گوناگونی وجود داشته که از سیستم مدیریت کیفیت جامع پیروی نموده و در آن‌ها این ادعا صورت پذیرفته که اجرای این اصول می‌تواند کارکردی مشابه با سیستم‌ها و استانداردهایی از قبیل ایزو 9001 داشته باشد. یک بررسی جامع و عملی در خصوص این موضوع در شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی قطعات خودرو در استان اصفهان انجام پذیرفته که نتایج جالب‌توجهی نیز به دنبال داشته است. برای انجام این امر، مصاحبه‌های گوناگونی با مدیران ارشد و مدیران میانی سازمان‌های مختلف انجام‌گرفته و اطلاعات لازم برای انجام بررسی‌های صورت گرفته در پژوهش حاضر نیز با استفاده از پرسشنامه‌هایی گردآوری‌شده است. جامعه‌ی هدف در این بررسی سازمان‌ها و در مواردی تأمین‌کنندگان آن‌ها بوده که اطلاعات آن‌ها نیز با استفاده از پرسشنامه به‌دست‌آمده است. انجام فرآیند بررسی و تحلیل آماری به‌گونه‌ای دنبال شده که موضوعاتی از قبیل برنامه‌ریزی کیفیت، ارزیابی تأمین‌کنندگان، گواهی‌ها و مدارک به‌دست‌آمده، رضایت مشتریان، مستندسازی و مواردی ازاین‌دست مدنظر قرار گیرد. در نتیجه‌ی این مطالعه، 58 شاخص اولیه ارائه شده و پس از آن با استفاده از روش‌ آنالیز عوامل اصلی، این تعداد به 16 مورد کاهش یافته و با استفاده از آنالیز رگرسیون چندگانه، بررسی‌ و تجزیه و تحلیل‌های بعدی نیز انجام گرفته است. در نتیجه، اثرگذاری استقرار سیستم مدیریت کیفیت جامع بر روی عملکرد کیفی و کسب‌وکار سازمانی شناسایی شده و پیشنهاداتی برای برنامه‌ریزی در این خصوص نیز ارائه گردیده است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی