Skip to main content
SUPERVISOR
Iman Nosoohi,Mehdi Iranpoor
ایمان نصوحی (استاد راهنما) مهدی ایران پور مبارکه (استاد راهنما)
 
STUDENT
Roya Mohammadi
رویا محمدی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Pricing Of New Product Line in the presence of New Experience Goods and Strategic Consumers
This paper investigates how the presence of social learning affects the the introduction strategy of a product line with a forward-looking consumer population, within a simple two-period model. So in this paper has been considered a firm that offers two new vertically differentiated products to consumers. consumers may choose to strategically delay their purchasing decisions in anticipation of the product reviews of their peers. It is assumed that the quality of the products is unknown to the consumers and products have both experience attributes and search attributes. So the early consumers make the purchasing decision based on search attributes and their prior belief about the quality of products. These consumers learn the true quality and reveal this information to the successive consumers through a social learning process. Two alternative employed:(i) preannounced pricing and (ii) responsive pricing.
در این تحقیق به بررسی اثر یادگیری اجتماعی بر استراتژی ارائه خط محصول پرداخته می­شود. این مقاله به بررسی چگونگی تأثیر یادگیری اجتماعی بر ارائه خط محصول با وجود مصرف‌کننده آینده نگر، در یک مدل دو دوره‌ای با قیمت‌گذاری پویا می‌پردازد. بدین منظور در این تحقیق شرکتی با دو محصول جایگزین با کیفیت متفاوت در نظر گرفته­ شده است. مصرف­کنندگان ممکن است تصمیمات خرید خود را به دلیل پیش بینی یادگیری اجتماعی یا کاهش قیمت به تأخیر بیاندازند. فرض می­شود که کیفیت یکی از محصولات برای مصرف­کنندگان نامشخص است. همچنین کیفیت محصولات متشکل از کیفیت تجربه­ای و قابل جستجو می­باشد. بنابراین مصرف­کنندگان اولیه بر اساس کیفیت قابل جستجوی محصول و ذهنیت پیشین خود از کیفیت ، در مورد خرید محصولات تصمیم می­گیرند. این مصرف­کنندگان پس از خرید محصول، کیفیت حقیقی آن را دریافته و با به اشتراک گذاشتن نظرات خود، امکان یادگیری کیفیت حقیقی را طی فرایند یادگیری اجتماعی، برای مصرف­کنندگان بعدی فراهم می­آورند. در این تحقیق قیمت­گذاری تحت دو سیاست قیمت­گذاری از پیش اعلام شده و واکنشی صورت گرفته است. از طرفی سه استراتژی خط محصول در نظر گرفته شده­است که عبارتند از : (1) ارائه محصول جدید در دوره 1، (2) ارائه محصول جدید در دوره 2 با اطلاع رسانی در دوره 1 و (3) ارائه محصول جدید در دوره 2. در این تحقیق نشان داده شده که در صورت وجود محصولات با تمایز کیفی و حضور مشتریان استراتژیک همانند شرایط تک محصولی، همیشه سیاست قیمت­گذاری از پیش اعلام شده بهینه نمی­باشد. همچنین نشان داده شد که در صورتیکه سطح رفتار استراتژیک مصرف­کنندگان بالا باشد، یادگیری اجتماعی می­تواند تاثیر منفی بر سود شرکت داشته باشد. در آخر نتایج آنالیز عددی نشان داد که در صورت بالا نبودن سطح رفتار استراتژیک مصرف­کنندگان، استراتژی ارائه محصول جدید در دوره 1 و تحت سیاست قیمت­گذاری واکنشی برای شرکت بهینه می­باشد. در غیر این صورت بهتر است شرکت از استراتژی­ ارائه محصول جدید در دوره 2 استفاده کند. ­

ارتقاء امنیت وب با وف بومی