Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Ayda Shojaei
آیدا شجاعی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
Efficient traortation is one of the main elements of any economy and its sustainable growth. Despite this, most cities are facing major problems such as traffic, street accidents and air pollution due to the rapid growth of urban population around the world. In this regard, demand management policies can be used to get rid of traortation problems in the short term. Among these policies, congestion pricing is a measure that allows for a direct link between street traort and the passengers who produce it. Defining appropriate toll maps enables this criterion to operate on the basis of short-term demand and force passengers to move towards low-traffic routes (diversion) and sustainable traortation systems (definite diversion). Although this plan has been effective in several cities around the world (London, Stockholm, Singapore, Gothenburg and Milan).
حمل و نقل کارآمد یکی از عناصر اصلی هر اقتصاد و رشد پایدار آن است. علی­رغم این موضوع، اکثر شهرها با مشکلات بزرگی ازجمله ترافیک، تصادفات خیابانی و آلودگی هوا روبرو گشته­اند که ناشی از رشد سریع جمعیت شهرنشین در سراسر جهان می­باشد. در این زمینه می­توان سیاست­های مدیریت تقاضا را برای رهایی از معضلات حمل و نقلی در کوتاه مدت به­کار گرفت. در بین این سیاست­ها، قیمت­گذاری تراکم بار ترافیکی اقدامی است که امکان ارتباط مستقیم بین حمل و نقل خیابانی با مسافرانی که آن­ها را تولید می­کنند، را فراهم ­می­آورد. سیاست­های عوارضی مناسب­، مسافران را وادار به حرکت به سمت مسیرهای ترافیکی کم برخورد (انحراف مسیر) و سیستم­های حمل و نقل پایدار (انحراف معین) خواهد کرد. علاوه بر این طرح ذکر شده ، نیازی به اختصاص بودجه قابل توجهی برای اجرا ندارد، زیرا انتظار می­رود که خود تأمین مالی شود. به رغم این­که این طرح در چندین شهر در سراسر جهان (لندن ، استکهلم ، سنگاپور ، گوتنبرگ و میلان) مؤثر بوده است، در حال حاضر این سیاست هنوز در اصفهان مورد استفاده قرار نگرفته است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی