Skip to main content
SUPERVISOR
Naser MollaverdiIsfahani
ناصر ملاوردی اصفهانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Omid Mostafa najafabadi
امید مصطفی نجف آبادی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
Hub-and-Spoke networks are one of the common networks used forrouting ommodities. In these networks Hubs, which consolidate the flow, connect flow of commodities from origins to different destinations. Initially, hub facilities were applied to find the location of telecommunication masts, though nowadays these networks are being used for traortations, post services and telecommunication systems. Though Discount factor in hub arcs is a major benefit of using hub facilities which considerably effects on the profits earned from serving commodities, it also leads to consolidating flows in hubs. Hence, extra flow entrance to these facilities causes congestion which increases handling time. Increase Handling time also causes delay in routing commodities. In this research, we are aiming to increase profit of companies and traortation industries, as well as minimizing travel time and congestion. Thus, this study focuses on designing and locating hub facilities along with assigning origins and destinations nods to hub facilities. Maximizing revenue from serving commodities by balancing dissemination flow in centralized hubs is the main purpose of this paper.
شبکه‌های هاب- اسپوک، یکی از انواع شبکه‌های مورد استفاده برای مسیریابی جریان کالاها و خدمات می‌باشد. در این شبکه ها، هاب‌ها به عنوان نقاط ‌تجمیع‌کننده جریان، ارتباط دهنده جریان کالاها از مبادی و مقاصد مختلف هستند. در ابتدا از تسهیلات هاب برای یافتن مکان دکل‌های مخابراتی استفاده می‌کردند. اما امروزه این شبکه‌ها دارای کاربردهای مختلفی در زمینه حمل‌ونقل ، خدمات پستی و حتی شبکه‌های رایانه‌ای هستند. با توجه به وجود عامل تخفیف در یال‌هایهابی، استفاده از تسهیلات هاب تاثیر بسزایی در میزان سود و درامد ناشی از ارسال کالاها دارد. استفاده از عامل تخفیف نیز منجر به متمرکز شدن جریان کالاها در هاب‌ها می‌شود. اما ورود بیش از حد جریان به این تسهیلات باعث ایجاد تراکم خواهد شد که یکی از تاثیرات آن افزایش زمان بارگیری در تسهیلات هاب می‌باشد.این افزایش زمان به حدی است که حتی می‌تواند به تاخیر در ارسال کالا‌ها منجر شود.این پژوهش، با هدف افزایش سود شرکت‌ها و صنایع حمل‌ونقل و با توجه به اهمیت زمان به ویژه برای مشتریان، به کمینه‌سازی زمان سفر و تراکم در هاب‌ها می‌پردازد. در این راستا طراحی و مکانیابی تسهیلات هاب و تخصیص مسیر برای ارسال کالاها تصمیمات اصلی مسئله مورد نظر است. هدف کلی این مسئله متعادل سازی ارسال جریان کالاها در هاب‌های استقرار یافته به گونه‌ای است که بیشترین درامد ناشی از ارسال جریان کالاها ایجاد گردد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی