Skip to main content
SUPERVISOR
Farzad Movahedi Sobhani,Behrooz Arbab shirani
فرزاد موحدی سبحانی (استاد راهنما) بهروز ارباب شیرانی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Alireza Haghpanahi
علیرضا حق پناهی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384

TITLE

Clarifying the Dimensions of Effective Organizational Learning Capability on Company Performance: Case Study in NIOC
There has been little research that includes reliable deduction about the influence of organizational learning capability (OLC) on organization performance. For this reason, the main objective of the present study is to empirically explore the link between OLC and organization performance. Using data from Iranian Offshore Oil Company (IOOC), research was conducted through a structural equation for the main constructs- OLC, organization performance and examine the path between them. The analysis shows the positive link existing between OLC and organization performance, also it explains effective dimensions of OLC on organization performance. This is a detailed empirical examination of learning capability as a source of performance in organizations. It should be of value to all those who think about the role of learning processes and knowledge in organizations, and who care about their effects on competitiveness.
با افزایش رقابت و بهره وری از دانش و اطلاعات، یادگیری سازمانی به عنوان ابزاری حیاتی برای عملکرد و فعالیتهای سازمان به حساب می آید. سازمان هایی که به مزیت رقابتی، رشد و بالندگی علاقه مند هستند به یادگیری سازمانی توجه ویژه نشان داده اند. این سازمانها به دنبال توسعه قابلیت هایی هستند که ساختارها و روش های کار مناسب را تسهیل و تسریع گرداند. قابلیت یادگیری سازمانی به معنی توانایی یک سازمان در اجرای فعالیتهای مدیریتی مناسب، به کمک این سازمانها آمده و آنها را مجهز می کند تا برای ایجاد مبنایی برای ساختارها و روشهای کار تدبیری بیاندیشند و راه حل مناسبی برای مشکلات و چالشهای کار فراهم نمایند. هدف از انجام این تحقیق معرفی مدلی برای اندازه گیری قابلیت یادگیری سازمانی و بررسی ارتباط قابلیت یادگیری سازمانی با عملکرد سازمان در بستر سازمانهای ایرانی می باشد تا مشخص گردد هر یک از ابعاد معرفی شده برای قابلیت یادگیری سازمانی به چه میزان با عملکرد سازمان در ارتباط می باشند. بدین منظور با استفاده از مدل معادله ساختاری، مدل مفهومی برای اندازه گیری قابلیت یادگیری سازمانی و مدلی برای اندازه گیری عملکرد شرکت نفت فلات قاره ساخته شده و به بررسی این مدل ها و اعتبار بخشی آنها پرداخته می شود. ارزیابی نتایج به دست آمده از مدل مفهومی قابلیت یادگیری سازمانی و اثر این مدل بر مدل عملکرد شرکت نفت قاره، نشان می دهد که دو مدل از لحاظ اعتبار سنجی، خوب و مناسب بوده و تاثیر هر یک از ابعاد قابلیت یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت، مشخص می باشد تا مدیران ارشد بتوانند با استفاده از نتایج به دست آمده، استراتژی‌هایی که برای بهبود عملکرد سازمان آن‌ها لازم است را خلق کنند.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی