Skip to main content
SUPERVISOR
Naser MollaverdiIsfahani,Ali Shahandeh nookabadi
ناصر ملاوردی اصفهانی (استاد مشاور) علی شاهنده نوک آبادی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Sare Rabiei
ساره ربیعی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384

TITLE

A Method For Developing and Classifying the Performance indices of Supply Chain
In the last two decades, both asacemicians as well as practitioners have shown keen interest on the subject of supply chain managemnet (SCM). Supply chain management (SCM) has been a major component of competitive strategy to enhance organizational productivity and profitability. Also, in recent years, organizational performance measurement and metrics have received much attention from researchers and practitioners. This paper develops a methodology for evaluating a supply chain based on balanced scorecard approache that measures and evaluates business operations from following four perspectives: finance, customer, internal business process, and learning and growth. This model has implemented in the HEPCO company and its results have been analysed. The results show that the highest weightage is assigned to the customer perspective and customer satisfaction measures.
زنجیره تامین مجموعه گسترده ای را شامل می شود که از تهیه مواد خام تا تحویل کالا به دست مشتری نهایی ادامه می یابد. از آنجا که این زنجیره در واقع اتصال دهنده و یکپارچه کننده واحدها و فرایندهایی است که در تامین، تولید و توزیع نقش اساسی دارند، ارزیابی عملکرد آن دارای اهمیت بیشتری از ارزیابی عملکرد متداول یک واحد یا فرایند خاص ( به طور مثال ارزیابی عملکرد منابع انسانی یا واحد مالی) خواهد بود و به همین سبب طرزتفکر و طراحی محتوای مورد ارزیابی و معیارها می بایست متفاوت و در عین حال جامع تر از موارد دیگر باشد. در این تحقیق ضمن ارزیابی عملکرد زنجیره تامین بر پایه مدل کارت امتیازی متوازن، مدلی جهت ترسیم نقشه استراتژی زنجیره ارائه شده است. در ادامه به اولویت بندی جنبه های مختلف کارت امتیازی متوازن وتعیین وزن شاخص ها پرداخته شده است. در نهایت مدل پیشنهادی در شرکت هپکو پیاده شد و با توجه به نتایج جنبه مشتری در بین جنبه ها و شاخص رضایت مشتری در بین شاخص ها بیشترین وزن را به خود اختصاص دادند.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی