Skip to main content
SUPERVISOR
Mehdi Bijari,Ali Shahandeh nookabadi
مهدی بیجاری (استاد مشاور) علی شاهنده نوک آبادی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Maryam Babaei
مریم بابائی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1385
: Due to intense global competition, firms must focus on quickly and precisely responding to customer demands. These pressures prompt business enterprises to actively invest in supply chain management (SCM). SCM attempts to reduce supply chain (SC) risk and uncertainty, thus improving customer service and resulting in increased competitiveness, customer satisfaction and profitability. Supplier selection is one of the parts of SCM which has an important role in SCM optimization and coordination. In this thesis, an integrated and comprehensive model is presented. The proposed model is addressed for the organization strategies and supply risk to identify supplier selection criteria. A fuzzy SMARTS is applied to evaluate the alternative suppliers, and deals with the rating of both qualitative and quantitative criteria. This approach uses the least comparisons in comparison with other methods. With considering compensation and non compensation criteria, a step by step process according to company’s requirements is prepared. An empirical study in Mobarekeh Steel Complex is conducted to demonstrate the proposed methodology. Finally, a sensitivity analysis is done and the results show robustness of the model. Key words: supplier selection, SCM, Fuzzy SMARTS, strategic, risk
با افزایش رقابت جهانی، تولید کنندگان لازم است تمرکز خود را بر پاسخ سریع و دقیق به نیازهای مشتریان قرار دهند. این مسئله موجب افزایش لزوم سرمایه گذاری سازمان ها در زمینه مدیریت زنجیره تأمین شده است. مدیریت زنجیره تأمین تلاش می کند ریسک زنجیره و عدم قطعیت آن را کاهش دهد تا قدرت رقابت پذیری، رضایت مندی مشتریان و سوددهی سازمان افزایش یابد. انتخاب تأمین کنندگان یکی از ابعاد مدیریت زنجیره تأمین است که می تواند نقش مهمی در بهینه سازی و هماهنگی زنجیره تأمین ایفا کند. در پایان نامه حاضر با ارائه یک مدل یکپارچه و جامع، به کاستی های موجود در مطالعات قبلی پاسخ داده شده است. در این مدل از طریق انطباق معیارهای انتخاب با استراتژی های شرکت و در نظرگرفتن معیارهای مرتبط با ریسک تأمین کنندگان نقاط مبهم مطالعات گذشته پوشش داده شده است. روش توسعه یافته استفاده شده در مدل سازی، با نیاز به کمترین تعداد مقایسات مورد نیاز نسبت به روش های دیگر، زمان دست یابی به جواب را کاهش داده است. در ضمن با در نظر گرفتن همزمان معیارهای جبرانی و غیرجبرانی و حذف مرحله به مرحله تأمین کنندگان، امکان استفاده از یک فرآیند تدریجی و چند مرحله ای متناسب با نیاز سازمان فراهم می شود. نهایتاً مدل ارائه شده توسط یک مطالعه موردی در شرکت فولاد مبارکه پیاده سازی شده و پس از رتبه بندی تامین کنندگان، حساسیت مدل نسبت به پارامترهای ورودی مورد ارزیابی قرار گرفته است. خروجی مدل نشان دهنده پایداری رتبه بندی نسبت به تغییرات پارامترهای ورودی است که این نیز یکی دیگر از قابلیت های مدل نسبت به مطالعات گذشته است. کلمات کلیدی: انتخاب تأمین کنندگان، مدیریت زنجیره تأمین، روش اسمارت توسعه یافته، استراتژیک، ریسک

ارتقاء امنیت وب با وف بومی