Skip to main content
SUPERVISOR
SeyedReza Hejazi taghanaki,Behrooz Arbab shirani
سیدرضا حجازی طاقانکی (استاد مشاور) بهروز ارباب شیرانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammad Babaesmailli
محمد بابااسمعیلی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1386

TITLE

Generating a Productive Model for Extracting and Creating Strategy by Using of Multi Criteria Decision Making and Fuzzy Logic (Case Study)
Strategic or institutional management can be defined as the conduct of drafting, implementing and evaluating cross-functional decisions that will enable an organization to achieve its long-term objectives The strategic management process consists of three stages: strategy formulation, strategy implementation, and strategy evaluation. Therefore, strategic management involves all internal and external organization decisions. SWOT analysis is the most important tool for decision makers in strategic management process, because it enable the managers to discover and collect the facts that resulted from internal and external analysis. This analysis can be a good base for strategy formulation, but it is not non-defect. It includes no means of analytically determining the importance of factors or assessing the fit between SWOTS factors and decision alternatives and is mainly based on the qualitative analysis. Many researchers develop different techniques to quantify the SWOT analysis, but these methods are not comprehensive. In this study, we develop a fuzzy method model for quantitative weighing of SWOT strategies. The decision maker’s imprecise information are regarded by fuzzy numbers in this model. To consider dependency among factors and sub-factors, we use ANP technique in our research. We demonstrate our model with a case study example and compare results of our research with prior research.
سیر فزاینده تحولات و تغییرات پرشتاب محیطی و غیر قابل پیش بینی بودن شرایط حاکم بر بازار رقابت، سازمان ها را ملزم کرده است به صورتی خلاق و مبتکر عمل نمایند. هر سازمانی باید بکوشد در فعالیت خود پیشگام شود و به صورتی فعال و کنشگر (و نه بصورت انفعالی) عمل کند، یعنی بجای اینکه در برابر رویدادها از خود واکنش نشان دهد، باید بکوشد بر محیط اثر گذاشته وپیوسته نوآوری کند. ناتوانی ساختارها و الگوهای سنتی حاکم برسازمان ها در برآورده ساختن انتظارات و خواسته های ذینفعان باعث شده سازمان ها تمرکز اصلی خود را بر موضوعات برنامه ریزی و اصول نوین مدیریتی معطوف نموده تا بتوانند با جهت گیری مناسب در برابر اتفاقات و حوادث پیش رو، مناسب ترین عکس العمل ها را از خود نشان دهند . یکی از راههایی که سازمان ها می توانند با استفاده از آن تمامی نیرو ها و پتانسیل های خود را برای پاسخگویی مناسب در برابر عوامل خارجی به بهترین نحو بسیج نمایند استفاده از الگوهای برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک می باشد . در این تحقیق سعی شده است با بکارگیری سیستم های تصمیم گیری چند معیاره در کنار منطق فازی، مناسب ترین ومنطبق ترین استراتژی ها برای سازمان تدوین گردد .بدین منظور با استفاده از ماتریس SWOT به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزارها در تدوین استراتژی ها و با بهره گیری از فرایند تحلیل شبکه ای فازی، استراتژی های مختلف یک سازمان مورد ارزیابی و اولویت بندی قرار گیرد و اثر بخش ترین و اجرایی ترین استراتژی ها مشخص گردد. در این تحقیق با استفاده از کلیه معیارها و زیر معیارهای موجود در ماتریس SWOT و با کمی نمودن میزان اهمیت هر یک از معیارها و زیرمعیارها و همچنین در نظر گرفتن انواع وابستگی های موجود در بین این معیارها با استفاده از ساختار شبکه ای و بهره گیری از اعداد فازی مثلثی برای بیان نقطه نظرات خبرگان ، استراتژی های مختلف و متنوع موجود در ماتریس SWOT اولویت بندی شده و استراتژی های برتر به همراه ضرایب آنها استخراج گردید که این ضرایب پایه و اساس بسیاری از سیستم های کنترلی سازمان و مبنایی برای ارزیابی و پرداخت جبران خدمت پرسنل سازمان می باشد .

ارتقاء امنیت وب با وف بومی