Skip to main content
SUPERVISOR
SeyedReza Hejazi taghanaki
سیدرضا حجازی طاقانکی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Tayebeh Savoji
طیبه ساوجی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
In this work, we investigated pricing and cooperative advertising as the two problems in a dual channel supply chain to verify the adjustment of supply chain. It has been known that coordinate of decisions in supply chain results in increased efficiency of the system as a whole. Therefore, other organizations increasingly benefit from various innovations and strategies to survive and succeed in the competitive market. To this end, one of the most influential parameters is to coordinate these strategies, two of which are pricing and cooperative advertising to attract the customers to the brand and encourage them to purchase. These strategies are currently being applied in a variety of companies, including electronic businesses. Establishment of the internet channel and services is a successful example of new innovations in marketing, thanks to the fast internet growth. The necessity of coordinating becomes more essential in this context to avoid the conflicts between supply chain members. On the other hand, demand and supply is often uncertain, which should be taken into account to approach the real world. The Stackelberg-manufacturer game was selected in this work to thoroughly study the cooperative advertising. We also used Nash and cooperative games to verify the results. Finally, the effect of parameters on demand functions, profit functions, internet channel price, and retail price was investigated.
در این پایان نامه در راستای هماهنگی زنجیره تأمین، دو مسألهی قیمتگذاری و تبلیغات مشارکتی در یک زنجیره تأمین با کانالهای توزیع دوگانه و در نظر گرفتن تابع تقاضای غیرقطعی بررسی شد . امروزه محققین دریافته اند که هماهنگ سازی تصمیم گیریها در زنجیره تأمین به افزایش بازده و ارتقای کل سیستم می انجامد. سازمانها نیز با توجه به رقابتی شدن بازار برای جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه کسب سود هر چه بیشتر از سیاست ها و نوآوریهای گوناگونی استفاده میکنند. این سیاستها زمانی بیشترین تأثیر را در جهت نیل به این اهداف دارد که به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشند. از جمله این سیاستها که برای آگاه سازی مشتریان از نشان تجاری محصول و جذب آنان برای خرید استفاده می شود، قیمت گذاری و تبلیغات مشارکتی می باشد. اعمال این سیاستها در شرکت‌های متعددی همچون شرکت‌های لوازم الکترونیکی انجام میشود. از نوآوریهای جدید عرصه تجارت نیز می توان به راه اندازی کانال فروش و یا ارائه ی خدمات اینترنتی اشاره کرد که با رشد سریع اینترنت تولیدکنندگان بیشتر و بیشتری به دنبال راه اندازی کانال فروش اینترنتی و عرضهی محصولات از طریق اینترنت می باشند. با ایجاد کانال فروش اینترنتی ضرورت هماهنگ سازی و جلوگیری از تعارض بین اعضای زنجیره تأمین بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از طرف دیگر میزان تقاضا و سفارش در فضای واقعی کسب و کار اکثراً غیرقطعی می باشد که در نظرگرفتن این عدم‌قطعیت برای نزدیک شدن به شرایط دنیای واقعی مؤثر می باشد. در این پایان نامه سعی شده که با انتخاب بازی استکلبرگ-تولید کننده به‌صورت واقعی به بررسی تبلیغات مشارکتی پرداخته شود. مسأله با دو بازی دیگر یعنی بازی نش و بازی همکارانه نیز حل شد. بازی نش تحت یک شرط به جواب قطعی رسید. ولی دو بازی دیگر به‌صورت عددی حل شدند و در نهایت اثر تغییر پارامترها بر روی توابع تقاضا، توابع سود و قیمت فروش اینترنتی و خرده فروشی بررسی شد. در همه موارد بیشترین تأثیر تغییرات مربوط به فاکتورحساسیت به قیمت خرده فروشی و فاکتور حساسیت به قیمت فروش اینترنتی می باشد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی