Skip to main content
SUPERVISOR
Behrooz Arbab shirani,Gholam-Ali Raissi-Ardali
بهروز ارباب شیرانی (استاد مشاور) غلامعلی رئیسی اردلی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Arash Hadadi barforoshi
آرش حدادی بارفروشی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392

TITLE

A combination of dynamic and multi-criteria decision-making models to identify and assess the factors affecting brand selection
Customers in the buying process are faced with several questions. Variety of goods and services increase customer?s choice. Today, the grade of brand for many experts has come to complete product and in most cases consumers, buy brands instead of buying product. According to importance of matter the discussions about brand has become to main factor for experts in various parts of industries, companies and organizations, recentlly. Thus, this study are investigated the effective factor in brand selection with respect to impact and influence of each factor on the field of brand strategy. For this porpose to provide a multiple criteria decision making to identify and evaluated the factor affecting on issue, was considered, to reduce the failure to implement various strategies and improve the decision process, and with using the information gathered, the critical strategies and factors, on adaption of brand by customers that lead to brand successes, are detected. The information of case study (yekta mushroom) was analyzed by system dynamic model to evaluate the role of these factor in the customers purchase. The analysis of result demonastrated that variabes such as word of mouth and media advertising, quality and perceived value (the ratio of quality and price), R D and competitive influence has highest effect on brand selection.in the end,given the result in order to maintain market share and increased sales and promotion recommendations were presented.
خریداران برای تصمیم‌گیری در فرآیند خرید با سؤالات زیادی روبرو هستند. تنوع کالاها و خدمات مختلف باعث افزایش حق انتخاب مشتریان شده است. امروزه جایگاه برند به حدی رسیده است که بسیاری از متخصصین امر، از آن به‌عنوان یک محصول کامل یادکرده و اذعان دارند در اکثر موارد مصرف‌کنندگان بجای آن‌که محصولی را بخرند، برندها را می‌خرند. در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت موضوع، مباحث پیرامون برند به یک امر مهم در بین سیاست‌گذاران سطوح مختلف صنعت، شرکت‌ها و سازمان‌ها در جهان تبدیل‌شده است. ازاین‌رو پژوهش پیش رو به بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب برند با توجه به میزان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری هرکدام از عوامل بر استراتژی‌های حوزه‌ی برند می‌پردازد. این کار با ارائه یک مدل تصمیم‌گیری با معیارهای چندگانه ترکیبی دیماتل و ساختار تحلیل شبکه ای باهدف شناسایی و ارزیابی شاخص‌های مؤثر بر موضوع مدنظر انجام شد تا میزان شکست در به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف کاهش یابد و فرایند تصمیم‌گیری بهبود بخشیده شود و با استفاده از اطلاعات گردآوری‌شده استراتژی‌های حیاتی‌تر و فاکتورهای مهم‌تر بر پذیرش یک برند از جانب مشتریان که درنتیجه منجر به موفقیت یک برند می‌شود را شناسایی کرد. نقش این متغیرها در میزان خرید مشتریان با استفاده از اطلاعات شرکت موردمطالعه (شرکت قارچ یکتا) تحت یک مدل سیستم دینامیکی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت تا بتوان برنامه‌ریزی دقیق‌تری روی آن موارد اعمال نمود. نتایج و تحلیل‌های به‌دست‌آمده نشان داد که متغیرهای تبلیغات اعم از کلامی و رسانه‌ای، کیفیت و ارزش درک شده (نسبت کیفیت به قیمت)، توسعه و تحقیق و نفوذ رقابتی بیشترین تأثیر را در عوامل مؤثر بر انتخاب برند دارند و در پایان کار هم با توجه به نتایج حاصله از مدل‌ها پیشنهاد‌هایی به‌منظور حفظ سهم بازار و افزایش فروش و ارتقا برندمد نظر ارائه شد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی