Skip to main content
SUPERVISOR
Gholam-Ali Raissi-Ardali
غلامعلی رئیسی اردلی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Milad Hosseini
سیدمیلاد حسینی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1394

TITLE

The Study of How to Train and Elect Successors in Entering of New Generation into Family Business (Case Study in Isfahan Province)
: uccession process is a Complex phenomenon in family businesses. The expectations of the current generation from next generation is one the main factors that affect on this process and knowing how much the successors can satisfy their expectation is also so important for current generation. Succession process takes three to six years or more and will develop depending on age of the successor and the current generation. Succession may occur during several stages. During one period, current generation have taken the first step and begin to educate their children for the family business. After the substitution, he creates a plan for a leadership transition in a family business. The decision to replace and the time of transition depends on the family. Thus, The primary benefits will follow, including ensure employees, suppliers and customers, provide time to their siblings to adjust themselves with the decision, and decided to replace if necessary enable the entrepreneur to plan for retirement planning. The fundamental goal is successful transition business to next generation of family. It needs a sense of financial security, safety and feels secure from the company's future goals and objectives and the successor. The terms of each family business is different according to industry they are in, number of employees including family members and non-family members, family members’ relationships, interactions between business and family on each other and etc. though in most of these types of businesses challenges of current generation for entry and succession of the next generation already exist and they are almost similar to each other. The main purpose of this research is Successful transfer between generations in family businesses and the role of current generation in this process. Also this research provides a new model for successful succession of next generations in family businesses. Method of this research is collect information through questionnaires, extraction of qualitative data, analyzing of interviewees' answers, and study of previous models, provide a new model of succession in family business and using Triangular Fuzzy for converting qualitative data to quantitative data and fuzzy Tois method to Prioritizing family members for succession in their own family business. In this research, the Questionnaires were gathered from 50people in 25 family businesses in Esfahan city.
روند جانشینی در کسب و کار های خانواگی یک پدیده پیچیده است. یکی از عوامل اصلی که روی این فرآیند اثر می گذارد، دیدگاه و توقعات نسل فعلی مشغول در کسب و کار از نسل آینده ( نسل جانشین) است و برای نسل فعلی مهم است که نسل بعدی، تا چه مقدار فاکتورها و توقعاتی که آن ها انتظار دارند را برآورده می سازد. جانشینپروری روندی است که معمولا بین سه تا شش سال و با در بعضی موارد تعداد سال های بیشتر و با توجه به سن نسل فعلی و نسل جدید ممکن است به درازا بکشد. جانشین پروری طی چند مرحله اتفاق می افتد. در طول یک دوره زمانی، نسل فعلی نخستین قدم که آموزش کسب و کار و روند آن به فرزندان خود می باشد را بر می دارد. اعلام تصمیم نهایی و زمان گذار به جانشین بستگی به مدیریت فعلی کسب و کار دارد. این اعلام منافعی از جمله اطمینان بخشیدن به کارکنان، تامین کنندگان و مشتریان؛ دادن زمان به فرزندان برای تطبیق خود با این تصمیم و ورود به کسب وکار و در نهایت آمادگی نسل فعلی برای بازنشستگی را فراهم می سازد. شرایط هر کسب و کاری با توجه به صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستند، تعداد نفرات مشغول در کسب وکار اعم از کارکنان خانوادگی و غیر خانوادگی، روابط اعضای خانواده، تاثیرات متقابل کسب و کار و خانواده بر یکدیگر و ... متفاوت است ولی در اکثر این نوع کسب و کار ها، چالش ها و علامت های سوال نسل فعلی برای ورود و جانشینی نسل آینده و سپردن کسب و کار به آن ها وجود دارد و نیز تقریبا شبیه به هم هستند. هدف این پژوهش، انتقال موفقیت آمیز کسب وکار خانوادگی به نسل بعدی و نفش نسل فعلی در روند جانشینی می باشد. همچنین این پایان نامه مدلی جدید برای انتخاب افراد و ارجحیت آن ها برای ورود به کسب وکار و جانشین شدن را ارئه می نماید روش این پژوهش جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه، استخراج داده های کیفی، مطالعه مطالعات و مدل های قبلی، ارائه مدلی جدید برای جانشینی در کسب و کارهای خانوادگی استفاده از روش فازی مثلثی برای تبدیل داده های کیفی به داده های کمی و استفاده از روش تاپسیس فازی برای اولویت بندی افراد برای ورود و جانشینی در کسب و کار می باشد. در این پژوهش، پرسش نامه ها بین 50 نفر در 25 شرکت خانوادگی استان اصفهان بین مالکان و مدیران این شرکت ها توزیع و جمع آوری شد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی