Skip to main content
SUPERVISOR
سید محسن صفوی (استاد راهنما) مهرداد سهیلی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Abdolhamid Amini
عبدالحمید امینی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مکانیک
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1386

TITLE

Design & Manufacturing &Analyzing Operation of an Autorotative Positioner Vehicl
Unmaned Aircraft Vehicle are often used in trafic monitoring and rescue patrolling in civil areas. Because of their benefits, nowadays, there's a growing tendoncy to design, construct and develop of economic UAV that can land electronic and civil equipment. Landing instrument must reduce the speed of goods so that they can land in a reasonable speed that reduce of landing and prevent any harm to delicate electronic parts and other equipment in cargo.In this project with usage of self rotating condition of helicopter, a rotor has been designed and developed. Functions of this rotor evaluated in ground tests with regard of the effective parameters: Pith angle , pricon. angle and hing angle In operation condition this rotor should abk to carry a load that releases from an altitude and settle it smoothly on ground .In order to rotor starts its departure in a correct direction- that fore edge is in front - the pitch angle must be negative .For more trust force pith angle must change to positive automatically after releasing .To approaching this purpose, in design procedure clamp- the medium of plug and blade-made of polyamide material and a groove created on it to provide its flexibility of changing pitch angle. After analyzing and loading designed parts including plug ,clamp and composite blade with analysis software, parts developed and mounted. After fixing parts , with a car and some accurate equipments like load cell and takometer trust force and rotor rpm measured in some different cases. Finally the rate of each angle and parameter effect analyzed. Keywords: self rotating , hing angle, pitch angle, pricon angle, leading edge.
هواپیماهای بدون سرنشین اغلب در مانیتورینگ ترافیک و عملیات گشت و امداد و نجات،‌ در حوزه غیرنظامی، استفاده می شوند. به دلیل این فواید،‌ امروزه توجه خاصی به طراحی و ساخت و گسترش پهپادهای متنوع اقتصادی معطوف شده، که قادرند ابزارهای الکترونیکی و تجهیزات شهری و عملیاتی را بر روی زمین فرود آورند. وسیله‌ی فرود آورنده باید قادر باشد که سرعت محموله را کاهش داده تا بار با یک سرعت قابل قبول فرود آید، همچنین اثر ضربه ی ناشی از فرود را به حداقل رسانده تا به قطعات حساس الکترونیکی و دیگر تجهیزات محموله آسیب وارد نشود. در این پروژه با استفاده از حالت خودچرخشی بالگرد و آشنایی با عملکرد آن، روتوری طراحی و ساخته شد وعملکرد آن با توجه به پارامترهای موثر بر آن مورد بررسی و تست زمینی قرار گرفت. از جمله پارامترهایی که بر عملکرد روتور تاثیرگذار هستند، زاویه ی گام و زاویه ی پریکن و زاویه ی تزویج فلپ و گام (زاویه ی لولا) می باشند. این روتور در فاز عملیاتی بایستی قادر باشد، محموله ای که از ارتفاع رها می شود را با سرعت کم روی زمین مستقر کند. برای اینکه روتور در جهت صحیح یعنی جهتی که لبه ی حمله رو به جلو باشد، شروع به حرکت کند لازم است تا زاویه ی گام منفی باشد و همچنین برای اینکه روتور نیروی محوری بیشتری را ایجاد نماید، بایستی زاویه ی گام به صورت خودکار پس از شروع حرکت مثبت شود. جهت انجام این فرآیند و به هنگام طراحی، با توجه به شناخت خواص و رفتار مواد، قطعه ی گیره (واسط بین توپی چرخش و پره) با مواد پلی آمید انتخاب و شیاری در آن ایجاد گردید تا انعطاف پذیری لازم جهت تغییر زاویه ی گام را داشته باشد. پس از تحلیل و بارگذاری قطعات طراحی شده از جمله توپی چرخش، گیره و پره ی کامپوزیتی و... با استفاده از نرم افزار تحلیلی، اجزا روتور ساخته وسپس مونتاژ شد و پس از استقرار روی پایه ی مناسب و نصب روی اتومبیل، با استفاده از تجهیزات دقیق( نیروسنج ودورسنج)، نیروی محوری و تعداد دور در دقیقه درحالات مختلف اندازه گیری شد و نهایتا تاثیر و میزان اثرگذاری هرکدام از زوایا و پارامترها بررسی گردید. کلمات کلیدی: 1- خودچرخشی 2- زاویه ی لولا 3- زاویه ی گام 4- زاویه ی پریکن 5- لبه ی حمله

ارتقاء امنیت وب با وف بومی