Skip to main content
SUPERVISOR
Saleh Akbarzadeh,Nili ahmadabadi Mehdi
صالح اکبرزاده (استاد راهنما) مهدی نیلی احمدآبادی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Masoud Raisivand
مسعود رئیسی وند

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مکانیک
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390
In this thesis the first generation of the air foil bearings was investigated with a new equations solving method. Reynolds equation was the main equation to calculate the pressure of lubricant film. Energy equation was used to calculate the temperature profile of the bearing and the lubricant film. To enhance the accuracy of the solving, the reynolds equation and the energy equation was solved couple using MATLAB software (thermohydrodynamic). Thermohydrodynamic solving indicated that the temperature is important parameter in reynolds equation and should not be assumed negligible. Effect of parameters such as load and speed on the temperature of the bearing was investigated. Generalized differential quadrature method was used to solve the problem either integrals or partial equations. Best weighting coefficients and points distribution were determined. generalized differential quadrature reduces the number of points of solution up to 80 percent and it also reduces the solution time. One chapter was assigned for design and fabrication of generation two and one foil bearings for practical aspect of working. Keywords: gas bearing; foil bearing; thermohydrodynamic; generalized differential quadrature
در این پروژه یاتاقان‌های فویل‌دار گازی نسل اول با یک روش جدید حل معادلات مورد بررسی قرار گرفتند. معادله‌ی رینولدز به عنوان معادله‌ی حاکم برای بدست آوردن فشار فیلم روانکار استفاده شد. همچنین معادله‌ی انرژی برای به‌دست آوردن توزیع دمای یاتاقان و سیال مورد استفاده قرار گرفت. برای بالا بردن دقت نتایج معادله‌ی رینولدز با وابستگی به دما با معادله‌ی انرژی به‌صورت دوتایی با استفاده از برنامه‌نویسی در نرم‌افزار MATLAB حل شدند و نشان داده شد که در نظرگیری دما در معادله‌ی رینولدز اثر زیادی در دقت نتایج دارد و نمی‌تواند نادیده گرفته شود. همچنین اثر پارامترهایی نظیر سرعت و بار بر دمای یاتاقان مورد بررسی قرار گرفت. روش مربعات دیفرانسیلی تعمیم‌یافته به‌عنوان روش حل مساله در همه ابعاد، اعم از انتگرال‌گیری‌ها و حل معادلات پاره‌ای، در نظر گرفته شد. ضرایب وزنی مناسب برای این مساله و همچنین بهترین توزیع نقاط مشخص شدند و نشان داده شد که روش حل دقت کافی برای حل مساله را دارد و بیش از 80 درصد تعداد نقاط را نسبت به روش اختلاف محدود، کاهش می‌دهد. همچنین نشان داده شد که استفاده از ضرایب وزنی و توزیع نقاط مناسب اثر زیادی در کاهش زمان حل دارد. یک فصل از پایا‌ن‌نامه به ارائه‌ی اطلاعات کافی برای طراحی و روش ساخت یاتاقان‌های نسل اول و دوم با استفاده از برنامه‌ی تهیه شده و منابع مختلف اختصاص داده شد تا جنبه‌ی عملی کار نیز نادیده گرفته نشود. واژه‌های کلیدی: یاتاقان گازی، یاتاقان‌ فویل‌دار، ترموهیدرودینامیک، مربعات دیفرانسیلی تعمیم‌یافته

ارتقاء امنیت وب با وف بومی