Skip to main content
SUPERVISOR
Morteza Madhkhan
مرتضی مدح خوان (استاد راهنما)
 
STUDENT
Seyedali Abdollahi
سیدعلی عبداللهی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی عمران
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Mechanical properties of roller compact concrete pavement (RCCP) containing crumb rubber and recycled steel fibers
Roller compacted concrete (RCC) is a special concrete that is compressed by vibration rollers; it has zero slamp and runs without mold and its construction is very similar to asphalt. Criess and nondeformability of concrete are one of its most obvious disadvantages and so far researchers have studied various methods to overcome this shortcoming. The use of recycled steel fibers in concrete has been one of the most useful methods to overcome this major defect. In the investigations of the researchers, the use of alternative aggregate particle rubber also due to the elasticity of the rubber, in different types of concrete indicates improvement in ductility and energy absorption in concrete. On the other hand, construction is one of the sectors that is heavily impacted by the consumption of natural resources, such as aggregates, where river sand, which is the most commonly used material for aggregates, is draining rapidly because of its high demand. It is scarce and more expensive. To address the challenges facing the construction industry in terms of material sustainability and tire issues, many researchers have incorporated recycled tires as a substitute for smaller tire aggregates in concrete. The performance of RCC in the presence of metallic and pumice rubber fibers in RCC has not been studied so far. In this study, conventional RCC with recycled concrete with recycled steel fibers at 30 and 45 kg/m3 and RCC was added by rubber to 5, 10, 15 and 20% by volume of aggregate as well as RCC in the presence of Simultaneous steel fibers were designed and fabricated at optimum moisture content in 14% and 17% cement-aggregate ratios and then tested in compressive strength, fracture modulus, abrasion resistance of concrete, impact resistance and Finally, they were compared in the flexural toughness and the residual strength factor; in the mixing scheme with the second scheme (17% cement-aggregate ratio) with additional 5% crumb rubber, compression strength was reduced 19% and an increase in rubbers to 20% compressive strength was reduced 65 percent. In the mixing scheme with the first scheme (14% cement-aggregate ratio) and without crumb rubber the failure modulus was 7.17 MPa. And with the addition of 20% crumb rubber dropped to 4.12 MPa. Which, despite a decrease in compressive and flexural strengths, increases and improves impact resistance performance by adding an optimum amount of 5% or 10% of crumb rubber as well as increasing abrasion resistance by adding 5% to 20% crumb rubber and There was also a significant effect of particle tires on the toughness and energy absorption properties of concrete reinforced with steel fibers. Key Words: Roller compacted concrete, Crumb rubber, Recycled steel fibers, Mechanical strength, Abrasion resistance, Impact resistance, Toughness indices, Residual strength factor.
بتن غلتکی بتن مخصوصی است که توسط غلتکهای لرزشی متراکم میشود؛ دارای اسالمپ صففر بفوده و بفدون قالب اجرا میشود و روش ساخت آن بسیار شبیه بفه سفاخت آسففالت اسفت. تفرد بفودن و عفدم شفکل پفذیری بفتن از بارزترین معایب آن بوده و تا کنون محققین روشهای متنوعی را برای رففع ایفن نقیصفه مفورد بررسفی و مطالعفه قفرار دادهاند. استفاده از الیاف فلزی بازیافتی در بتن از جمله روشهای مفید، جهت غلبه بر این نقص عمفده بفوده اسفت. در بررسیهای محققین، استفاده از خرده الستیک جایگزین سنگدانه نیز با توجه به خاصیت ارتجاعی السفتیک، در انفواع بتنها حاکی از بهبود در شکلپذیری و جذب انرژی در بتن است. از منظری دیگر ساختوسفاز یکفی از بخفش هفایی است که با مصرف زیاد منابع طبیعی مانند مصالح، بر پایداری تأثیر منفی میگذارد؛ جایی که شن و ماسفه رودخ انفه ای که رایجترین ماده مورد استفاده برای مصالح است به دلیل تقاضای زیاد آن بهسرعت در حال تخلیه، کمبود و گرانتفر شدن است. بهمنظور رفع چالشهای پیش روی صنعت ساختوساز از نظر پایداری مواد و مسائل مربوط بفه مشفکالت دفع الستیک تایر، محققین زیادی الستیکهای بازیافتی را بفه عنفوان جفایگزینی بفرای مصفالح موجفود در بفتن بفاخرد کردن الستیکها در اندازههای کوچکتر به شفکل خفرده السفتیک گنجانیفده انفد. عملکفرد بفتن غلتکفی در حضفور همزمان الیاف فلزی و خرده الستیک در بتنهای غلتکی تاکنون مطالعه نشده است. در این تحقیق بتن غلتکی معمولی را با بتن غلتکی به همراه الیاف فلزی بازیافتی، در مقفادیر 30 و 45 کیلفوگرم بفر مترمکعب و بتن غلتکی با افزودن خرده الستیک در مقادیر 5 ،10 ،15 و 20 درصد حجمفی کفل سفنگدانه وهمچنفین بتن غلتکی در حضور همزمان الیاف فلزی و خرده الستیک، هرکدام در رطوبتهای بهینه خود و در دو نسبت سفیمان به سنگدانه 14 %و 17 %طراحی و تهیهشده و سپس در آزمایشهایی تحت عنوان مقاومت فشاری، مفدول گسفیختگی ، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر ضربه و در نهایت در شاخصهای طاقت و مقاومفت هفای پفس مانفد مقایسفه گردید؛ در طرح اختالط با طرح دوم )نسبت سیمان به سفنگدانه 17 )%بفا اضفافه کفردن 5 %خفرده السفتیک ، مقاومفت فشاری 19 %کاهش پیدا کرد و با افزایش خرده الستیک تا 20 %باعث کاهش 65 درصفدی مقاومفت فشفاری گردیفد . در طرح اختالط با طرح اول )نسبت سیمان به سنگدانه 14 )%و بدون خرده الستیک مفدول گسفیختگی برابفر بفا 17/7 مگاپاسکال بدستآمد. و با اضافه کردن 20 %خرده الستیک تا 12/4 مگاپاسکال افت پیدا کرد. که باوجود کاهش در مقاومتهای فشاری و خمشی، افزایش و بهبود عملکرد مقاومت در برابر ضربه با اضافه کردن مقدار بهینه 5 %و یا 10 % خرده الستیک و همچنین افزایش مقاومفت در برابفر سفایش بفا اضفافه کفردن 5 %تفا 20 %خفرده السفتیک و همچنفین اثرگذاری قابلتوجه خرده الستیک بر روی ویژگیهای طاقت و جذب انرژی در بتنهای مسلح شده بفا الیفاف فلفزی مشاهده شد. کلمات کلیدی: بتن غلتکی، خرده الستیک، الیاف فلزی بازیافتی، مقاومت مکانیکی، مقاومت در برابفر سفایش، مقاومت در برابر ضربه، شاخصهای طاقت، مقاومت پسماند.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی