Skip to main content
SUPERVISOR
Seyed Mehdi Abtahi Forooshani,Safieh Mahmoodi
سیدمهدی ابطحی فروشانی (استاد راهنما) صفیه محمودی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Behrouz Takbiri
بهروز تکبیری بروجنی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی عمران
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1389
Timing in traffic lights is influnced by value of traffic volume, Saturation capacity in each approach and Type of movement. Increasing the number of phases is caused increase in ratio of beginning and ending loss, and total loss to cycle of time which it is decreasing the intersection efficency. In other hand, decreasing in number of phases is caused left turning movement of vehicles is permited. In permited turning, left turn equivalent factor true car has a great effect on Congestion of traffic. With considering different parameters can effect on left turning movement traffic factor, six approach in five signalized intersection is Examined in isfahan intersections. and This coefficient influnced from condition of this intersection from aspect of traffic and geometric of intersection using advices of HCM is compared. Information of each intersection after of gathering using linear Regression and S-pluss software is applied in order to make a model for left turning movement. After make a statistical model, using neural network in MATLAB software, data correlation and therefore a model is proposed for evaluating of parameters. Finally with applying of one traffic simulator software (HCS), traffic flow in these intersection simulated. Simulatin in first step accomplish with using HCM standards, and their quantities calculated.whenas in next step from calculated quantities, is used in left turning movement, then output are compared. From case study in this thesis is explained that quantities of E L In HCM between 10 percent to 37 percent depend on volume of different approach more than quantities calculated in these intersetion. Lower values of E L coefficient towards refrences and following that higher capacity of these intersection are the important results of this thesis. Key words: Permitted left turn, signalized intersection, timing, intersection deley.
زمان بندی چراغ های راهنمایی متأثر از میزان تردد ترافیک، ظرفیت اشباع هر رویکرد و نوع حرکت می باشد. افزایش تعداد فازها باعث افزایش نسبت افت شروع وانتها وافت کل به زمان سیکل می گردد، که این به معنی کاهش درکارایی تقاطع است. از سوی دیگرکاهش تعداد فازها، باعث می شود عبور گردش به چپ وسایل به صورت محافظت نشده باشد. در گردش های محافظت نشده ضریب معادل مستقیم روگردش به چپ در تعیین سنگینی ترافیک و زمان بندی نقشی مهم دارد. با توجه به آن که پارامتر های مختلفی می تواند بر ضریب ترافیک حرکت گردش به چپ تأثیر گذارد،شش رویکرد در پنج تقاطع چراغ دار در اصفهان مورد بررسی قرار گرفت واین ضریب متأثر از شرایط این تقاطع ها به لحاظ ترافیک و طرح هندسی با توصیه HCM مورد مقایسه قرار گرفته است. داده های هر تقاطع پس از جمع آوری با استفاده از رگرسیون خطی و نرم ازار S-Plus به منظور ارائه مدلی برای حرکت گردش به چپ به کار گرفته شدند. پس از ارائه مدلی آماری، با استفاده از شبکه عصبی در نرم افزار MATLAB، همبستگی داده ها و همچنین مدل برای بر آورد پارامتر ها ارائه شد. در آخر نیز با به کار گیری یک نرم افزار شبیه ساز ترافیک به نام HCS به شبیه سازی ترافیک تقاطع های مورد مطالعه پرداختیم. شبیه سازی در مرحله اول با استفاده از استاندارد های HCM و مقادیر آن صورت گرفت، در حالی که در مرحله دوم از مقادیر بدست آمده از تحقیق خود در مورد گردش به چپ استفاده کردیم، سپس به مقایسه خروجی پرداختیم. مطالعات میدانی صورت گرفته بیانگر آنست که مقادیر E L در HCMبین 10 در صد تا 37 در صد بسته به حجم رویکرد مخالف بیش از مقادیر بدست آمده در تقاطع های مورد مطالعه است. پایین تر بودن ضریب E L نسبت به مراجع و به تبع آن بالاتر بودن ظرفیت تقاطع ها از نتایج مهم این تحقیق است. از این نتایج ممکن است در تقاطع هایی که خصوصیات ترافیکی مشابهی با تقاطع های بررسی شده دارند برای توجیه فاز محافظت نشده گردش به چپ و همچنین تصحیح اثر گردش به چپ استفاده نمود. متفاوت بودن این ضریب در ایران توجه بیشتر به ترافیک گردش به چپ و در نتیجه تصمیمات ترافیکی در جهت روانی تقاطع را در بر دارد 35 mm . کلمات کلیدی : گردش به چپ محافظت نشده ، تقاطع چراغ دار ، زمان بندی ، تأخیر در تقاطع.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی