Skip to main content
SUPERVISOR
Seyed Mehdi Abtahi Forooshani
سیدمهدی ابطحی فروشانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Farhad Aghasi
فرهاد آقاسی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی عمران
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390
Geographic Information System (GIS) has a key role in solving problems which most data type is spatial, such as Pavement Management System (PMS). The main perpose of this research is to produce software that can combine these two systems and to provide a single set. Automatic analysis of pavement management using geographic information systems tools refers to the information that can be taken from the streets into the network devices; determine and forecast Pavement Condition Index (PCI) for the coming years. Also, it can be the best option for restoring each section to determine the best display this information. These settings must have network maps, satellite image of network, network layers and other data, indeed. So, the database must be designed to evaluated information related to the street distress and save pavement condition index, too. On the other hand, communicate between this information and a spatial information that Geographic Information System offers to the user. The thesis is here to show the exact location of distress, evaluate the location of all distresses procedures which enters as an additional parameter for each failure. To review and assess the road network, forms and questionnaires prepared. Compared to the previous questionnaire, Coordinate feature Failure is added to them. , the pavement condition index is determined. Based on the 0-100 number use. For any damage, the experimental curve of deduct value is defined which will be used to determine the sign of pavement condition index (PCI) in each section. The first step to creating a method for the automatic analysis of these curves is using a computer program. The fitted curve is the best way to use these graphs, it means that deduct value diagrams must be digital then the digital curves changes to coordinate sample and at last using Curve fitting methods, the equations for these curves can be obtained. Pavement condition index (PCI) will be calculated by this equation, however. To predict the pavement condition index, pavement components based on Equivalent Axle Load parameters (EAL) for each segment, recalssify to the Groups that are called "pavement family". A 3 rd grade limited equation will be fitted to each of the families. In the next section, to prioritize repair and maintenance operations, added ADT and EAL parameters as an additional indicator. Repair and maintenance operations based on: 1-The current budget 2-Priority of section to evaluate 3-Section PCI 4- The cost of the repair operation for each section. Finally, the software will be developed to implement the models above. Keywords: Pavement Management System, Geographic Information System, Pavement Condition Index, Analytic Hierarchy
سیستم اطلاعات مکانی (GIS) در حل مسائلی که در آن ها اکثر داده ها از نوع مکانی باشند، همچون سیستم مدیریت روسازی، نقش اساسی ایفا می کند. هدف اصلی این تحقیق تولید نرم افزاری است که بتواند این دو سیستم را با هم ترکیب کند و به صورت یک مجموعه واحد ارائه دهد. تحلیل اتوماتیک مدیریت روسازی با استفاده از ابزار های GIS، در این خلاصه خواهد شد که بتوان با ورود اطلاعات برداشتی از روی قطعات شبکه خیابان ها و ورود آن به نرم افزار، نشانه وضعیت روسازی(PCI) را تعیین و برای سال های آینده پیش بینی نمود. همچنین با استفاده از آن، بهترین گزینه ترمیم را برای هر قطعه مشخص کرده و این اطلاعات را به بهترین نحو نمایش داد. از طرف دیگر باید محیطی بر پایه GIS طراحی شود که بتوان شبکه خیابان های مورد بررسی را وارد آن نمود و مورد تحلیل قرار داد. این محیط باید شامل نقشه شبکه، تصویر ماهواره ای از شبکه، لایه بندی شبکه و اطلاعات دیگر باشد. بنابراین پایگاه داده ای باید طراحی شود که اطلاعات مربوط به خرابی های معابر مورد ارزیابی و نشانه وضعیت روسازی در آن ذخیره شود و از طرف دیگر بین این اطلاعات و اطلاعات مکانی که GISدر اختیار کاربر قرار می دهد، ارتباط برقرار کند.در این پایان نامه برای نمایش مکان دقیق خرابی ها، موقعیت مکانی تمامی خرابی های سطح رویه ارزیابی می شوند و در نرم افزار طراحی شده به صورت یک پارامتر اضافی برای هر خرابی، وارد می گردد. برای بررسی و سنجش شبکه راه ها، فرم ها و پرسشنامه هایی تهیه شده که نسبت به پرسشنامه قبلی، مشخصه مختصات خرابی نیز به آن ها اضافه شده است. برای تعیین وضعیت روسازی از نشانه وضعیت روسازی(PCI) که عددی بر مبنای 0-100 است، استفاده می گردند. برای هر خرابی، منحنی های تجربی ضرائب کاهندگی تعریف شده است که برای تعیین نشانه وضعیت روسازی(PCI) هر قطعه از آن استفاده خواهد شد. اولین قدم برای تحلیل اتوماتیک ایجاد روشی برای استفاده از این منحنی ها در یک برنامه کامپیوتری است. بهترین راه استفاده از این نمودار ها، برازش منحنی به آنهاست یعنی نمودار های ضرائب کاهندگی باید ابتدا رقومی گردند و سپس، از منحنی های رقومی ایجاد شده نمونه برداری مختصاتی شود و در نهایت، از روش های برازش منحنی، معادلاتی برای این منحنی ها بدست خواهد آمد. نشانه وضعیت روسازی(PCI) نیز توسط این معادلات محاسبه خواهد شد. برای پیش بینی شاخص وضعیت روسازی، قطعات روسازی براساس پارامتر بار هم ارز استاندارد(EAL) برای هر قطعه،به گروه هایی تقسیم می شوند که به آن، خانواده روسازی گفته می شود. به هر یک از این خانواده ها یک معادل? محدود شد? درجه 3 برازش داده خواهد شد. در قسمت بعد، برای اولویت بندی انجام عملیات ترمیم و نگهداری از دو شاخص جدید ADTو EALبه عنوان شاخص های اضافه استفاده شده است. انجام عملیات ترمیم و نگهداری با ترکیب 4 پارامتر (1)- بودج? موجود،( 2)- اولویت قطعه برای ارزیابی،(3)- PCIقطعه و(4)- هزین? عملیات ترمیم برای هر قطعه، مشخص می گردد. در آخر نرم افزاری برای اجرای مدل های بالا تدوین خواهد شد. کلمات کلیدی: سیستم مدیریت روسازی، سیستم اطلاعات مکانی، نشان? وضعیت روسازی، تحلیل سلسله مراتبی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی