Skip to main content
SUPERVISOR
Asghar Gholami
اصغر غلامی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Davood Dadkhah
داوود دادخواه

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392

TITLE

Analysis and Correction of Misalignment in Inertial Navigation System
With expansion of usage of unmanned vehicles, developing accurate and reliable navigation systems is vital . Role of Inertial Navigation System in these navigation systems, due to its independence from external sensors, is undeniable. Inertial Navigation System is consist of an Inertial Measurement Unit which contains three orthogonal accelerometers and three orthogonal gyroscopes. With measurements of these sets and acknowledge of initial position, deadreckoning can be done perfectly. Finding initial misalignment angles between the inertial measurement unit and navigation frame axes is the first and one of the most important steps in the navigation process. Depend on grade of the inertial measurement unit sensors, different types of Initial alignment methods should be used. The majorgoal of this thesiis analysis and correction of the misalignment angles between the inertial measurement unit and navigation frame axes. To deal with this problem, different methods like Optimization based initial alignment, using Kalman filter for estimating alignment errors with measurements of aided sensors like Doppler velocity log and Global positioning system, and a novel method based on global positioning system and Doppler velocity log measurements is provided. At the end, results from these methods are compared for quality assessment of the presented methods. Key Word : Strapdown Inertial Navigation System , Error State Kalman Filter , Optimization , Initial Alignment, Inertial Measurement Unit
با روی آوردن هرچه بیشتر بشر به استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین، استفاده از یک سیستم ناوبری دقیق و قابل‌اطمینان بسیار ضروری است. از این جهت , سیستم ناوبری اینرسی به دلیل متکی نبودن به سیستم های ناوبری خارجی بسیار مد نظر قرار گرفته است. سیستم ناوبری اینرسی شامل یک واحد اندازه‌گیری اینرسی است. واحد اندازه‌گیری اینرسی دارای سه شتاب سنج و سه ژایروسکوپ در سه محور به‌صورت متعامد است که با استفاده از اندازه‌گیری‌های این حسگر‌ها و مکان اولیه وسیله نقلیه، مکان ثانویه محاسبه می‌شود. سیستم ناوبری اینرسی در ابتدای راه‌اندازی نیاز به محاسبه جهت‌گیری محورهای خود نسبت به محور‌های دستگاه ناوبری دارد. از این رو , یکی از مهم‌ترین مراحل استفاده از سیستم ناوبری اینرسی، یافتن جهت‌گیری اولیه محور‌های این سیستم نسبت به محور‌های دستگاه ناوبری است. بسته به دقت حسگرهای مورد استفاده، یافتن این جهت‌گیری اولیه می‌تواند در حالت‌های ایستا یا در حال حرکت به کمک حسگرهای کمکی انجام شود. هدف از این پایان نامه طراحی روشی برای بررسی و تصحیح خطا‌های موجود در تراز کردن سیستم ناوبری اینرسی است. در این راستا، روش‌های متفاوتی از جمله روش بهینه سازی زوایای جهت‌گیری، استفاده از فیلتر کالمن برای تلفیق داده‌های حسگرهای گوناگون مانند سرعت‌سنج داپلری، عمق‌سنج و سیستم موقعیت یاب جهانی و یک روش ابداعی بر مبنای استفاده از سرعت‌های به دست آمده از سیستم موقعیت یاب جهانی و سرعت‌سنج داپلری استفاده‌شده‌است. در نهایت نتایج خروجی این روش‌ها به منظور ارزیابی کیفیت روش، با روش‌های دیگر و داده‌های مرجع مقایسه شده است. واژه های کلیدی: سیستم ناوبری اینرسی متصل به بدنه، فیلتر کالمن حالت خطا، بهینه سازی، هم‌ترازی اولیه ، واحد اندازه‌گیری اینرسی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی