Skip to main content
SUPERVISOR
Faramarz Hendessi,Ali-Mohamad Doost-Hoseini
فرامرز هندسی (استاد راهنما) علی محمد دوست حسینی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mina Taheri Hossein Abadi
مینا طاهری حسین آبادی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1386
Vehicular ad hoc networks as a subset of mobile ad hoc networks have recently received considerable attention. In such networks, demands which are based on disseminating information from a source to vehicles in the road are increased. Various applications that range from safety support to entertainment for passengers developed for VANETs rely on data dissemination from an information source to many vehicles on the road. Mobility is the distinguishing feature of vehicular networks, affecting the evolution of network connectivity over space and time in a unique way. Connectivity dynamics, in turn, determine the performance of networking protocols, when they are employed in vehicle-based, large-scale communication systems. In this survey, we investigate the problem of distributing a large amount of data to a sparse vehicular network from roadside units, using efficient vehicle-to-vehicle collaboration. The basic idea is to have a roadside unit give data to moving vehicles in its communication range. Vehicles carry and forward the data to vehicles get close to the roadside unit. Due to the highly dynamic nature of the underlying vehicular network topology, we depart from architectures requiring centralized coordination, reliable MAC scheduling, or global network state knowledge, and instead adopt a distributed paradigm with simple protocols. In other words, we investigate the problem of reliable dissemination from multiple sources when each node in the network shares a limited amount of its resources for cooperating with others. By using rateless coding at the road side units and using vehicles as data carriers, we describe an efficient way to achieve reliable dissemination to all nodes (even disconnected clusters in the network). In this research, communication between vehicles is performed using short range communication. We explore an opportunistic approach for information collection, in which a vehicle obtains information about resources from encountered vehicles. We explore vehicles as mobile storage devices. We then develop a method to keep the density of the rateless coded packets as a function of distance from the RSU at the desired level set for the target decoding distance. Based on our simulations, the decoding probability for a vehicle gets close the roadside unit is quite acceptable. We investigate various tradeoffs involving buffer size, maximum capacity, and the mobility parameter of the vehicle s. Limited buffers in the carrier vehicles engender the new obstacle for information dissemination. Since the relevance of data for a receiver decreases with increasing distance to the location where the data was originally generated, as the distance between the carriers and roadside unit increases, they make decision to drop some of their packets. Keywords Vehicular Networks, Road Side Unit, Limited buffer, Packet dropping from the buffers, Rateless Coding
شبکه های اقتضایی بین خودرویی به عنوان زیرمجموعه ای از شبکه های اقتضایی سیار، در سال های اخیر پیشرفت هایی قابل توجه داشته اند. در این شبکه ها، تقاضاهایی مبتنی بر انتشار اطلاعات از یک مبدا به خودروهای درون جاده توسعه یافته است.کاربردهای مختلف در شبکه های اقتضایی بین خودرویی اعم از کاربردهای ایمنی و یا کاربردهای آسایش و راحتی مسافران بر توزیع اطلاعات از یک منبع اطلاعاتی به خودروهای درون جاده تکیه دارد. در این تحقیق، توزیع حجم زیادی اطلاعات از واحدهای کنار جاده ای به شبکه ی خودرویی تُنُک، بر اساس ارتباط موثر خودرو به خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با توجه به ماهیت شبکه های خودرویی، توپولوژی این شبکه ها سریعاً در حال تغییر می باشد. بر این اساس، به جای تمرکز بر ساختارهای متمرکز، الگویی توزیع شده با پروتکل های ساده در نظر گرفته شده است. با به کارگیری کدگذاری بدون نرخ در واحدهای کنار جاده ای و استفاده از خودروها به عنوان حامل های اطلاعاتی، روشی موثر به منظور توزیع اطلاعات به تمامی گره های درون شبکه (حتی گره های متعلق به خوشه های جدا از هم) ارائه می گردد. در این تحقیق، ارتباط خودروها با یکدیگر از طریق مخابرات بی سیم کوتاه برد صورت می گیرد. بر اساس روشی فرصت طلبانه، یک خودرو اطلاعات مربوط به منابع موجود در جاده را از طریق رویارویی با سایر خودروها کسب می کند. وجود بافرهای محدود در خودروهای حامل، مانعی جدید را بر سر راه توزیع اطلاعات در جاده ایجاد می کند. با در نظر گرفتن این محدودیت در خودروها، دو راه حل مناسب جهت توزیع اطلاعات در بزرگراه ها (شامل جاده ای با حجم ترافیک ثابت و معین و خودروهایی با سرعت ثابت) و در شبکه های شهری (شامل جاده هایی با حجم ترافیک متغیر و خودروهای با سرعت متغیر) ارائه می گردد. کلمات کلیدی: 1- شبکه های خودرویی 2-واحدهای کنار جاده ای 3-بافر محدود 4- دورریزی بسته از بافرهای ذخیره 5-کدگذاری بدون نرخ

ارتقاء امنیت وب با وف بومی