Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad Ali Montazeri,Mohammad DavarpanahJazi
محمدعلی منتظری (استاد راهنما) محمد داورپناه جزی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mozhdeh Ahmadi
مژده احمدی ندوشن

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1389
There are various theories about different learning styles. Based on social learning theory and group learning could improve learning process. At present and with distance learning, group communication decreased and as a result, the benefits of social learning are decreased. Social media is a set of tools for information dissemination and expanding collaborating activities. The main goal of social media is freedom in knowledge, information and opinion propagation and converting content customers to content consumers. Social media idea refers to 1999 and creating "open diary" site by some authors. For the optimal use of these tools, suitable technologies were needed and this caused creating 'Web 2.0' technology at 2005. The base of this technology is user generated content. The possibility of content generating motivates personal knowledge dissemination and collaborative content creation and results in more group activities. As a usage of social media universities education could be mentioned. At present, different learning management system are used for virtual education management at electronic education centers and educational information management systems are used for presenting educational services. Implementing social media in these systems, cause extending group activities. In this thesis, after clarifying the benefits of implementing social learning in virtual education by the usage of social media, approaches for using social media for social learning in virtual education were suggested.Open source LMS that supports some kind of social media tools are reviewed. The ATutor LMS is suggested that contains social network and also supports Unicode for managing virtual education, To overcome the weakness of notification by distance "Social research and educational bulletin board" design is presented. This board is a special social news site that causes students, staffs and teachers view reaearch and educational that causes encouragement in learning in addition to information sending through the web site. Keywords : Social Media, Social learning, Social Constructivism, Social Network, "Social research and educational bulletin board", Learning Management System (LMS), User Generated Content (UGC)
نظریات گوناگونی در مورد سبکهای مختلف یادگیری وجود دارد. براساس نظریه یادگیری اجتماعی و از دیدگاه سازندگی اجتماعی، یادگیری به شکل گروهی منجر به بهبود این فرآیند می گردد. در حال حاضر و با مطرح شدن آموزش راه دور از طریق دنیای مجازی، ارتباطات گروهی کاهش یافته است و در نتیجه امکان بهره گیری از مزایای یادگیری اجتماعی کاسته شده است. رسانه های اجتماعی مجموعه ا ی از ابزارها برای انتشار اطلاعات و گسترش همکاری از طریق فعالیت های مشارکتی است. هدف اصلی آن انتشار آزادانه دانش، اطلاعات و عقاید و تبدیل مصرف کنندگان محتوا به تولیدکنندگان آن می باشد. ایده رسانه های اجتماعی به سال 1999 و ایجاد سایت "دفتر خاطرات باز" توسط عده ا ی از نویسندگان برمی گردد. در جهت استفاده بهینه از این ابزارها فناوری های مناسب باید به کار گرفته شود و این موضوع منجر به ایجاد فناوری 'Web 2.0' در سال 2005 شد. اساس این فناوری، محتوای تولید شده توسط کاربر است. وجود امکان تولید محتوا توسط کاربر انگیزه ا ی برای انتشار دانش فردی و تولید مشارکتی محتوا می گردد و این موضوع منجر به فعالیت بیشتر در کارهای گروهی خواهد شد. از کاربردهای رسانه های اجتماعی می توان به حوزه آموزش دانشگاه ها اشاره کرد. در حال حاضر سیستم های مدیریت آموزش(LMS) برای مدیریت آموزش مجازی در مراکز آموزش الکترونیکی و سیستم های اطلاعاتی آموزش در دانشگاه ها برای ارایه خدمات آموزشی در حال استفاده هستند. به کارگیری رسانه های اجتماعی در این سیستم ها امکان گسترش فعالیت های گروهی را به وجود خواهد آورد که به بهبود یادگیری اجتماعی منجر می گردد. در این پایان نامه پس از تبیین مزایای به کارگیری یادگیری اجتماعی در آموزش مجازی از طریق استفاده از رسانه های اجتماعی، راهکارهایی برای استفاده از رسانه های اجتماعی در راستای یادگیری اجتماعی در سیستم های مدیریت آموزش پیشنهاد شد. بر این اساس، سیستم های مدیریت آموزش متن باز موجود که رسانه های اجتماعی را در بر داشتند، مورد بررسی قرار گرفت و سیستم ATutor با در بر داشتن شبکه اجتماعی تخصصی در درون خود و پشتیبانی از یونیکد برای مدیریت آموزش مجازی به عنوان LMS پیشنهادی مطرح شد. طرح "تابلوی اعلانات اجتماعی آموزشی و پژوهشی" برای رفع ضعف اطلاع رسانی پیشنهاد شده است. این طرح یک سایت اخبار اجتماعی تخصصی است که می تواند با برقراری ارتباط مجازی میان دانشجویان، اساتید و مسئولین آموزش امکان مشاهده اطلاعیه های آموزشی و پژوهشی را از طریق سایت وب فراهم کند که می تواند علاوه بر اطلاع رسانی منجر به ایجاد محرک هایی گردد که یکی از ابعاد یادگیری اجتماعی می باشد. کلمات کلیدی : رسانه های اجتماعی، یادگیری اجتماعی، سازندگی اجتماعی، شبکه های اجتماعی، تابلوی اعلانات اجتماعی آموزشی و پژوهشی، سیستم های مدیریت آموزش، محتوای تولیدشده توسط کاربر

ارتقاء امنیت وب با وف بومی