Skip to main content
SUPERVISOR
Meisam Akbarzadeh,Keivan Aghababaei samani
میثم اکبرزاده (استاد راهنما) کیوان آقابابائی سامانی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Zahra Nassirian
زهرا نصیریان

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی حمل‌ونقل
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392

TITLE

Investigation of the Impacts of Network Resiliency Consideration in Prioritization of Urban Transportation projects
Urban street network is vulnerable in the sense that may be impaired as a result of various factors. This disorder may significantly affect movement in some parts of the city. In order to analyze the vulnerability of street network and efforts to reduce it, that is necessary to define the criterion for evaluation and priority of traortation projects and to set criteria to be added. Connective criterion, a new one, that enhances the reliability and stability of the overall urban street network. As a result, resistance against blocking part of the road network increases. Connective criterion makes effective connections increase and urban street network to be interconnected together. In this research, existing criteria and connective ones have been studied and five scenarios in Esfahan city based on existing standards and again with the addition of new criterion are prioritized. The purpose isn’t the change of the valuation method but it is to add new criterion. The results show that priorities will be changed with the addition of connective criterion. Therefore, it is important to pay attention to it.
شبکه معابر شهری یک موجودیت آسیب‌پذیر است به این معنی که ممکن است بر اثر عوامل گوناگونی دچار اختلال شود. این اختلال ممکن است به‌صورت معناداری تردد در شهر را دچار مشکل کند یا ارتباط با قسمت‌هایی از شهر را قطع کند. به‌منظور تحلیل آسیب‌پذیری شبکه معابر و تلاش برای کاهش آن لازم است معیار مناسبی برای ارزیابی و انتخاب پروژه‌های حمل‌ونقلی تعریف و به مجموعه معیارهای موجود اضافه شود. معیار هم‌بندی، معیار جدیدی است که با توجه به آن می‌توان زیرساختی را انتخاب کرد که باعث تقویت اطمینان‌پذیری و پایداری کلی شبکه معابر شهری شود. در نتیجه مقاومت شبکه در برابر انسداد بخشی از معابر آن افزایش می‌یابد. در این پایان‌نامه، شاخص‌های معیار هم‌بندی بررسی و مطالعه شده است. پنج پروژه‌ در دست مطالعه شهر اصفهان به ترتیب شامل پروژه یک احداث پل، زیرگذر و گردش به راست در میدان استقلال، پروژه دو تغییر وضعیت میدان 25 آبان با ساخت یک پل و چهار مسیر گردش به راست، پروژه سه امتداد خیابان فرشادی، پروژه چهار احداث خیابان آذرمهر در امتداد خیابان صاحب روضات و پروژه پنج امتداد بزرگراه ردانی‌پور مورد ارزیابی قرار گرفت. این پروژه‌ها یک بار صرفاً با درنظر گرفتن شاخص‌های ترافیکی و یک بار با در نظر گرفتن شاخص‌های ترافیکی و پایداری رتبه‌بندی شدند. برای رتبه‌بندی از روش TOPSIS استفاده شد. نتایج نشان داد که در نظر گرفتن شاخص پایداری باعث تغییر معنی‌دار اولویت‌بندی پروژه‌های در دست بررسی شده است. اولویت‌بندی پروژه‌ها از حالت چهار، سه، دو، یک و پنج به حالت سه، چهار ، دو، یک و پنج تغییر یافت.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی