Skip to main content
SUPERVISOR
Meisam Akbarzadeh
میثم اکبرزاده (استاد راهنما)
 
STUDENT
Milad Bandegani
میلاد بندگانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی حمل‌ونقل
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
Fare supplies part of revenue of the public traortation system and has significant effects on its finical cycle as well as utility. From passengers’ point of view, fare structure would be fair when the charge is proportionate to the usage. In other words, justice is served when there is a harmony between the benefits each passenger takes and the cost she pays. This thesis presents calculations of a distance-based fare system in terms of demand and revenue and investigates a case study for Isfahan Bus Transit system. It also assesses the social equity under the proposed fare structure. The results show that under distance-based fare structure, Gini index would improve and demand and income would increase
کرایه پرداختی توسط مسافران به عنوان تامین‌کننده‌ی بخشی از درآمد سیستم، بر چرخه مالی و همچنین مطلوبیت حمل‌ونقل همگانی موثر است. از سوی دیگر، ساختار کرایه زمانی عادلانه خواهد بود که کرایه پرداختی با توجه به میزان استفاده هر فرد از سیستم تعیین شده باشد. بنابراین با کارآمد کردن کرایه و توجه به برقراری عدالت در میزان کرایه، هزینه خدمت‌رسانی به مسافران، بصورت متوازن بین آنان توزیع خواهد شد.در این پایان‌نامه، روابط لازم برای محاسبه کرایه به روش مسافت- مبنا ارائه ‌گردیده است. همچنین میزان تغییر در تقاضا و درآمد سازمان اتوبوسرانی شهر اصفهان، در صورت حساس نمودن کرایه به مسافت سفر مسافران مورد ارزیابی قرار گرفته است و در نهایت شاخص عدالت اجتماعی قبل و بعد از این تغییر ساختار بر مبنای شاخص‌های در نظر گرفته شده محاسبه شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که با تغییر ساختار کرایه از حالت ثابت به متغیر، می‌توان تقاضا و درآمد سیستم را افزایش داد و از منظر عدالت اجتماعی نیز وضعیت سیستم را بهبود بخشید.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی