Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri,Mohammadreza Hosseininasab
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما) سیدمحمدرضا حسینی نسب (استاد مشاور)
 
STUDENT
Shahrzad Behmaneshfar
شهرزاد بهمنش فر

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی حمل‌ونقل
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1394

TITLE

Developing an integrated model of land use and transportation design based on a sustainable development approach
With population growth and significant increase in urban areas, the life in big cities and especially the metropolitans has faced various challenges such as increase in travel demands and traffic congestions. The lack of proper traffic distribution and the dependence of individuals on private vehicles result in adverse consequences such as air and noise pollutions, increase in traffic accidents, high fuel consumption, and waste of time and money for the passengers of any traortation system, that would impact the life quality of the citizens. Such problems push planning organizations to find the appropriate solutions for balancing and organizing of the system by creating new policies and/or changing the existing policies. The traortation demand management has a significant influence on solving urban traffic problems by using tools such as land use planning, control of the future development and byensuring that people will not be dependent on their personal vehicles. The purpose of this study is to prpose an innovative methodology that provides population and employment placement during the process of traortation network design, which will results in improvement of sustainable traortation in major urban areas. The proposed method was implemented on the Sioux Falls network, for which the population and employment placement caused improvements in indicators such as air pollution, traffic congestion and traortation costs. The results have shown the effectiveness of the proposed method
با افزایش جمعیت و رشد بدون محدودیت شهرها، زندگی به خصوص در کلان شهرها با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو است که یکی از آن‌ها افزایش تقاضای سفر و ازدحام ترافیکی است. عدم توزیع مناسب بار ترافیک و وابستگی افراد به خودرو شخصی پیامدهای نامطلوبی از جمله آلودگی هوا، آلودگی صوتی، افزایش تصادف‌های ترافیکی، مصرف بالای سوخت و اتلاف وقت و هزینه استفاده‌کنندگان از سیستم حمل‌ونقل را در پی دارد که بر روی کیفیت زندگی شهروندان اثر می گذارد. مشکلات به وجود آمده، سازمان‌های برنامه‌ریزی را به یافتن راهکارهای مناسب برای برقراری توازن و سامان‌دهی وضعیت به وجود آمده، توسط سیاست‌ها و تغییر در خط‌مشی‌های موجود سوق داده است. اقدامات مدیریت تقاضای حمل‌ونقل در قالب برنامه‌ریزی کاربری زمین و کنترل بر طراحی الگوهای توسعه آینده و اطمینان از عدم وابستگی مردم به خودرو شخصی تأثیرات قابل‌توجهی در حل مشکلات ترافیک شهری دارد. هدف از این مطالعه ارائه روشی ابداعی است که جانمایی جمعیت و اشتغال را در کنار طراحی شبکه حمل‌ونقل به گونه‌ای فراهم آورد که از طریق آن بعضی از شاخص های توسعه پایدار حمل و نقلی در محدوده های مهم شهری تا حد امکان بهبود یابد. روش پیشنهادی بر روی شبکه حمل و نقلی سایوکس‌فالز اجرا گردید و در آن جانمایی جمعیت و اشتغال در کنار طراحی یک شبکه حمل و نقل همگانی به گونه ای انجام شد که از طریق آن شاخص هایی چون آلودگی هوا، شلوغی ناشی از ترافیک و هزینه حمل hy;ونقل در محدوده های مهم شهر تا حد امکان بهبود یابد. نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان دهنده کارایی روش یاد شده بود.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی