Skip to main content
SUPERVISOR
Zohreh Kashkouli,GholamReza Zarei
زهره کشکولی (استاد مشاور) غلامرضا زارعی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Farshid Ahmadi
فرشید احمدی

FACULTY - DEPARTMENT

مرکز زبان
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393
Based on the assumption that B.A text-books may exert effects on the students’ writing, this study was conducted to investigate whether there was any relationship between the advanced EFL students' writing and their B.A course books or not. To this end, a sample of 35 first year M.A. TEFL students as advanced students and a collection of B.A. course books were selected. To set the criteria for comparison, we used a number of automated text easability indices that could measure difficulty level of both BA textbooks, and argumentative essays of about 500 words written within a time limit of at most 30 minutes by students at the beginning, middle, and the end of an advanced writing course. The essays and B.A course books were analyzed for syntactic complexity, word information, lexical diversity, referential cohesion, and connectives, using Coh-Metrix Text Easability Assessor. After analyzing the essays by Coh-Metrix, the results were subjected to statistical analysis. Generally, no meaningful differences were found in the mean scores of the two sets of texts and thus the target question was positively answered. That is, there was a direct relationship between the advanced students' texts and their B.A. course books although there were some differences in some indices which were not statistically significant. The results of the study can be used for effective teaching of foreign language writing, helping students to adjust their writing strategies to accomplish cohesion and coherence. Keywords: Writing; Coh-Metrix; Linguistic features; Language sophistication; Cohesio
بر اساس این فرضیه که کتاب های درسی دوره لیسانس بر نوشته های دانشجویان تأثیر می گذارند، این مطالعه به منظور بررسی اینکه آیا رابطه ای میان نوشته های دانشجویان پیشرفته EFL و کتاب های درسی دوره لیسانس آنها وجود دارد یا خیر انجام گرفته است. به این منظور نمونه ای از 35 دانشجوی سال اول دوره فوق لیسانس به عنوان دانش آموزان پیشرفته و مجموعه ای از کتاب های دوره لیسانس این دانشجویان انتخاب شد. برای تعیین معیارهای مقایسه ما از تعدادی از شاخص های خودکار راحتی متن که می توانستند سطح دشواری هر دوی کتابهای آموزشی دوره لیسانس و مقالات استدلالی در حدود 500 کلمه ای نوشته شده در حداکثر حداکثر 30 دقیقه توسط دانشجویان در آغاز، میانه و پایان ترم درس نوشتن پیشرفته را اندازه گیری کنند، استفاده کردیم. مقالات و کتاب های دوره لیسانس به منظور بررسی پیچیدگی نحوی، اطلاعات لغوی، تنوع واژگان، انسجام ارجاعی و ارتباطات با استفاده از ارزیاب راحتی متن Coh-Metrix مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. پس از تجزیه و تحلیل مقالات توسط Coh-Metrix، نتایج به دست آمده با استفاده از آزمون آماری مورد بررسی قرار گرفتند. به طور کلی، میانگین نمره در دو گروه تفاوت معنی داری نداشت و پرسش مورد نظر مثبت پاسخ داده شد. به این معنی است که رابطه متقابل بین متون دانشجویان پیشرفته و کتاب های دوره لیسانس آنها وجود دارد یعنی کتاب های درسی دوره لیسانس آنها می توانند بر روی نوشتن آنها تاثیر بگذارند، هرچند در برخی شاخص ها تفاوت هایی وجود داشت که از نظر آماری قابل توجه نبودند. نتایج مطالعه را می توان برای آموزش مؤثر نوشتن به زبان خارجی به کار گرفت تا به دانشجویان در تنظیم راهبردهای نوشتاری خود جهت نیل به انسجام کمک کنند. کلید واژه ها : نوشتن، کومتریکس، متغیرهای زبانی، پیچیدگی زبانی، انسجام

ارتقاء امنیت وب با وف بومی