Skip to main content
SUPERVISOR
GholamReza Zarei,Zohreh Kashkouli,Momene Ghadiri Modarres
غلامرضا زارعی (استاد راهنما) زهره کشکولی (استاد مشاور) مومنه قدیری مدرس (استاد راهنما)
 
STUDENT
Fatemeh Jahangiri
فاطمه جهانگیری

FACULTY - DEPARTMENT

مرکز زبان
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396

TITLE

Global Citizenship Education in EFL Setting in Iran: Analyzing Top Notch Series and Teachers’ Perception
This study was an attempt to explore how education for global citizenship (GCE) is reflected in EFL courses in private language institutes in Isfahan, Iran. To this end, portrayal of GCE in course books and the way Iranian English teachers perceive the concept of GC and GCE were investigated. The study consisted of a quantitative and a qualitative phase. In quantitative phase, content of Top Notch series which is widely used as the main course book in EFL classes in Iran was analyzed based on Oxfam’s Curriculum Guideline for GCE. In qualitative phase, semi-structured interviews were conducted with ten Iranian English teachers in order to investigate their perception of GCE as well as their viewpoint about implementing GCE in EFL classes. Participants were selected purposefully among those teachers who were more experienced in teaching Top Notch books and agreed to take part in the study. A mixed method design was used to merge and synthesize two strands of data. The content analysis results showed that Top Notch books did not improve students’ knowledge and understanding of issues related to GCE. However, the books performed better in developing related skills and giving students the attitude and values of GCE. The interview results showed that the participants were uncertain about the concept of GCE. The participants believed that it is completely relevant to implement GCE component in EFL classes. They also stated that since issues related to GCE are interesting for the students, can increase students’ motivation and help them learn English better. The findings of the study may encourage stakeholders to design courses for English teachers in order to develop their knowledge and understanding, skills, and values and attitudes of GCE. The results can also be used in developing materials that have GCE-related content.Keywords: Global citizenship, global citizenship education, textbook analysis, teachers’ perception
هدف از این مطالعه بررسی چگونگی بازتاب آموزش شهروندی جهانی در دوره های آموزش زبان در ایران، اصفهان بود. بدین منظور، میزان نمایش آموزش شهروندی جهانی(Global Citizenship Education (GCE)) در کتاب های آموزش زبان و دیدگاه معلمان زبان انگلیسی درباره ی مفهوم شهروندی جهانی(Global Citizenship (GC)) و آموزش شهروندی جهانی مورد بررسی قرار گرفت. مطالعه شامل یک فاز کمی و یک فاز کیفی بود. در فاز کمی، محتوای سری کتاب های Top Notch که به عنوان یکی از کتاب اصلی در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) در ایران به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد، بر اساس دستورالعمل آموزشی آکسفام برای آموزش شهروندی جهانی GCE، مورد ارزیابی قرار گرفت. در فاز کیفی، مصاحبه های نیمه ساختار یافته با ده مدرس ایرانی زبان انگلیسی به منظور بررسی ادراک آنها از شهروندی جهانی و آموزش شهروندی جهانی و همچنین دیدگاه آنها در مورد اجرای GCE در کلاسهای EFL انجام شد. شرکت کنندگان به طور هدفمند از میان معلمانی انتخاب شدند که در آموزش کتابهای Top Notch باتجربه تر بودند و موافقت کردند که در این مطالعه شرکت کنند. از روش طرح ترکیبی برای ادغام این دو دسته داده استفاده شد. نتایج تحلیل محتوا نشان داد که کتابهایTop Notchدانش و درک دانش آموزان از موضوعات مرتبط با GCE را بهبود نمی بخشد. با این حال ، این کتابها در توسعه ی مهارتهای مرتبط و ارائه نگرش و ارزشهای GCE به دانش آموزان عملکرد بهتری دارند. نتایج مصاحبه نشان داد که شرکت کنندگان درک درستی از مفهوم GCE نداشتند. شرکت کنندگان معتقد بودند که آموزش مولفه هایGCE به آموزش زبان انگلیسی (EFL) مرتبط است. آنها همچنین اظهار داشتند که از آنجا که موضوعات مربوط به GCE برای دانشجویان جالب است، می تواند انگیزه دانشجویان را افزایش داده و به آنها در یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک کند. یافته های این مطالعه می تواند برنامه ریزان این حوزه را ترغیب کند تا دوره هایی را برای معلمان انگلیسی تدوین کنند که دانش و درک آنها و همچنین مهارت ها و ارزش ها و نگرش های GCE را در آنها توسعه دهند. از نتایج همچنین می توان در تولید مواد آموزشی که دارای محتوای مرتبط با GCE هستند، استفاده کرد. کلیدواژه ها: شهروندی جهانی، آموزش شهروندی جهانی، تحلیل کتاب درسی، ادراک معلمان

ارتقاء امنیت وب با وف بومی