Skip to main content
SUPERVISOR
Saeed Ajeli
سعید آجلی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammad Reza Fallahzade
محمدرضا فلاح زاده

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی نساجی
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1391

TITLE

Effect of manufacturing parameters of cargo nets on the tensile poperties.
In the past, Cargo Nets were loaded by manpower, so no need for high strength but today, with the increasing superhuman machinery need to build cargo nets with more strength.Heavy traort and fishing have been Included above transition and need to change the design for the required product picks. Today, packaged, protected and reinforcement compositeexpressefor nets. Up to now, most research nets focused on fishing net factors. During the investigation of factors such as raw materials, coupling elements and mesh nets have been studied. In this study, mesh shape, net element structure, type of knot and braid parametereingtudied. So two braid angle, 10 and 17 degrees is used. For connecting the braids to building nets, three types of knot with different structures namely Overhand Bend, Blood and Modified Ultra are used. Two mesh shape, square and triangle who each mesh shape with two and four strand structures, produced four structures comprise the net. Experiments measuring the strength of braids, knots and the nets are done. For uniformity, experiments on braid and knot iiratiofromtandard net test. Experiments have been conducted on knot in six different directions this means that each both pairs of end knot has been tested. The results show that Blood knot is very uniform in different directions and gives the best results to connect two strands. The results of net experiments indicate the square meshes superiority triangular meshes and so structures four-stranded for Overhand bend and Blood knot and two-strand for Ultra knot is superior. Using the finite element method and Abaqus software, the model of Overhand bends knot designed. Each strand ofthe knotas a solid and elastic abject considered. Braid properties of constituent knot extracted from the experimental results given to the software. Displacement uniform ratein elasticrange Applied othe model. Given the tensions visible in the software can be concluded usually, the force extended to the first bending knot. With This fact can be explained differences strength of knot different directions. Keywords Net, Knot, Braid, Strength test, Finite element method.
در گذشته تورهای استفاده شده در کار و تجارت توسط نیروی انسانی حمل و بار گذاری می‌شدند؛ بنابراین نیاز به استحکام بالایی نداشتند؛ اما امروزه با افزایش نیازها و ساخت ماشین‌آلاتی با قدرت‌های فوق بشری محدوده‌ی استحکام تورهای حامل نیز بیشتر شده است. کارهایی همچون انتقال بارهای سنگین و ماهیگیری که از گذشته تا به امروز ادامه یافته شامل تحول اشاره شده بوده و نیاز به تغییری طراحی شده را برای این محصول الزامی می‌دارد. امروزه برای تورها کاربردهای بسته بندی و محافظت از بار و تقویت کننده‌ی کمپوزیت‌ها نیزمعرفی می‌گردند. تابه‌حال بیشتر تحقیقات درزمینه‌ی تورها با هدف بررسی عملکرد تورهای ماهیگیری و عوامل مربوط به آن صورت پذیرفته است. در جریان این تحقیقات عواملی همچون مواد اولیه، نحوه‌ی اتصال المان‌ها و به صورت محدود شکل مش تورها موردتوجه قرارگرفته شده است. در این تحقیق با تمرکز بر تورهای گره‌دار سعی شده تا پارامتر اساسی تورها یعنی شکل مش تور و نحوه‌ی قرارگیری اجزاء تور و همچنین پارامتر‌های نوع گره و طناب استفاده شده مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین دو نوع برید با زوایای 10 و 17 درجه مورد استفاده قرار گرفته است. برای اتصال برید و تشکیل تور از سه نوع گره با ساختارهایی متفاوت با نام‌های اورهندبند، بلاد و گره تغییریافته اولترا استفاده شده است. دو شکل مش مربعی و مثلثی که هر یک با ساختارهای چهار و دو رشته‌ای تهیه شده، در مجموع چهار ساختار تور را تشکیل می‌دهند. آزمایش‌های اندازه‌گیری استحکام بر برید، گره و تور انجام شده است. به جهت آنکه هدف از انجام آزمایش بر نمونه‌های برید و گره بررسی تأثیر پذیری تور از مراحل تولید بود، آزمایش‌های انجام شده بر این دو دسته با توجه به آزمایش‌های تور یکنواخت سازی شد. با توجه به آنکه اعمال نیرو به گره در ساختار تور بر تمام سر رشته‌های گره صورت می‌پذیرد، آزمایش‌های انجام شده بر گره‌ها در شش جهت متفاوت صورت گرفته به این معنی که هر دو زوج از چهار سر انتهایی گره با استفاده از دستگاه استحکام سنج آزمایش شده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهدگره بلاد در جهت‌های متفاوت بسیار یکنواخت است و این گره برای اتصال دو رشته بهترین نتایج را ارائه می‌دهد. نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های تور نشان از برتری شکل مش‌های مثلثی بر مربعی است و به همین ترتیب ساختارهای چهار رشته‌ای برای گره‌های اورهندبند و بلاد و ساختارهای دو رشته‌ای برای گره اولترا برتری دارد همچنین با استفاده مدلسازی به روش اجزاء محدود و با بهره‌گیری از نرم‌افزار آباکوس مدلی از گره اورهندبند طراحی شده که هر رشته‌ی تشکیل دهنده‌ی گره به صورت جسمی توپر و با خواصی الاستیک در نظر گرفته شده است. خواص رشته‌ی تشکیل دهنده‌ی گره با استفاده از نتایج آزمایش انجام شده بر برید به نرم‌افزار داده شده است. بارگذاری بر مدل با استفاده از جابه‌جایی سطح با نرخ ثابت و در محدوده‌ی الاستیک انجام شده است. با توجه به تنش‌های قابل مشاهده در نرم‌افزار می ‌توان نتیجه گرفت اعمال نیرو به هر یک از رشته‌های گره، معمولا تا اولین خمش ادامه می‌یابد. با استفاده از این نکته می‌توان اختلاف میان استحکام گره‌ها در جهت‌های متفاوت را توضیح و تفسیر نمود. کلیدواژه : تور، گره، برید، آزمایش استحکام، روش المان محدود.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی