Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad Sheykhzadeh,Seyedmadi Hejazi
محمد شیخ زاده (استاد راهنما) سیدمهدی حجازی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mahyar Niroomand
مهیار نیرومند

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی نساجی
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1391

TITLE

Investigation the effects of physical properties of nylon 66 on the tire performance
Due tothe importance ofairtraortandrelated industriestoincrease causeway andmotor drivepowerand speedof vehicles, accidents causeway bursttirecaused thedeathsofunknownfrequency. Thetireyarnto promote adhesiontothe tirerubber compositionto reduce thedestructionoftheirplaceiecial. In this study,theproduction ofnylontirecordyarn66 andbeforethefinal completion(deep), the surface ofthetireyarnwasstructuredwithaCO2 laser. Thecentralideaof thisresearch is toincreaseadhesiontofiberreinforcedrubbermatrixmethodwaslaseract. In this study,teststheyarn,twist, strength, stiffness, FTIR and XRDyarn,before and afterworkinglaserwas testedand the resultsshowednosignificantchange intheseparameters But the parameters of elongation and elongation to break point in the Special Forces (EASL) and Energy in particular elongation (LASE) and shrinkage were changed. According to the results obtained from tests related to the amount of elongation to break point and elongation special forces have increased somewhat, but not outside the scope of the standard tests and special force elongation shrinkage also somewhat outside the scope of the standard is not the case in this study reduced is adhesion test (H-TEST) that matrix adhesion to rubber thread indicate estimate. Adhesion test also significantly increased the amount of this increase is to score as much as 18.3 percent in 1400 dytex Crouch and Crouch to score as much as 12.2 percent in 1880 was estimated dytex. On this basis it was determined laser act improve adhesion of the rubber thread screw. At the end of a mechanical model based on the adhesion method laser act Pull-out to determine the effect of yarn was used in tires. Keywords: yarn and tire-rubber-laser-adhesion (H-TEST)
امروزه با توجه به اهمیت حمل و نقل جاده ای و هوایی و صنایع وابسته نظر به افزایش قدرت محرک موتور و افزایش سرعت وسایل نقلیه،تصادفات جاده ای ناشی از ترکیدگی تایر باعث مرگ و میر فراوانی می شود.بنابراین تقویت چسبندگی نخ تایر به ترکیب لاستیک جهت کاهش تخریب تایر از جایگاه ویژه ای برخوردار میباشد. در این تحقیق بعد از تولید نخ تایر نایلون 66 و قبل از عملیات تکمیل نهایی نخ (دیپ) ، سطح نخ تایر مورد نظر با لیزر CO 2 به صورت مضرس در آمد. بنابراین ایده محوری این پژوهش،افزایش چسبندگی نخ مسلح کننده به ماتریس لاستیکی با استفاده از روش لیزرکاری بود.در این تحقیق، آزمون های نمره نخ، تاب، استحکام، سفتی،FTIR و XRD نخ ،قبل و بعد از لیزر کاری مورد آزمایش قرار گرفت کهنتایج نشان داد پارامترهای مذکور تغییر محسوسی نداشته است. ولی پارامترهای ازدیاد طول تا نقطه پارگی و ازدیاد طول در نیروهای خاص(EASL) و نیرو در ازدیاد طول خاص (LASE) وجمع شدگی دچار تغییر شدند.بر طبق جوابهای به دست آمده از آزمون های مربوط به مقدار ازدیاد طول تا نقطه پارگی و ازدیاد طول در نیروهای خاص تا حدودی افزایش داشته ولی از محدوده مورد نظر استاندارد خارج نشده و آزمون های نیرو در ازدیاد طول خاص و جمع شدگی نیز تا حدودی که از محدوده مورد نظر استاندارد خارج نشود،کاهش یافته است.مهم ترین آزمون انجام شده در این تحقیق تست چسبندگی(H-TEST) است که میزان چسبندگی نخ به ماتریس لاستیکی را برآورد می hy;نماید. آزمون چسبندگی نیز به مقدار قابل توجهی افزایش یافته که مقدار این افزایش برای نمره 1400 دی تکس دولا به اندازه 3/18 درصد و برای نمره 1880 دی تکس دولا به اندازه 2/12 درصد برآورد گردید.بر این مبنا مشخص گردید لیزرکاری سبب بهبود شاخص چسبندگی نخ به لاستیک می شود. در پایان از یک مدل مکانیکی مبتنی بر روش Pull-out جهت بررسی اثر لیزرکاری بر مقدار چسبندگی نخ به لاستیک استفاده شد. کلمات کلیدی: نخ تایر-لاستیک-لیزر-چسبندگی(H-TEST)

ارتقاء امنیت وب با وف بومی