Skip to main content
SUPERVISOR
Gholam-Ali Raissi-Ardali
غلامعلی رئیسی اردلی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Kimiasadat Hashemi
کیمیاسادات هاشمی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
Today, Business Process Management is considered as one of the most important improvements approach in the exalted organizations, because the mission and value-adding organizations to their customers, is done through the processes. Whereas, the major wasted recourses of organizations, such as cost, time and motivation, occurred as a result of business processes failures, therefore, the deployment of effective business processes management can increase the indexes, such as efficiency and effectiveness in the organizations. International Systems Engineering and Automation Company (IRISA), is one of the leading companies in the fields of information technology and communication, which has always special attention to continuous improvement of business processes. In this research, the process of marketing and sales of IRISA company , have been analyzed, designed and measured , based on scientific cycle of processes management as follows: In this research, first, by including the information related to the strategic analysis of the IRISA Company, with regard to the role of marketing and sales processes for achieving the strategies, the process for redesigning was selected. Then, the current status of the process reviewed, and with using a benchmark reference model, the process has been redesigned. The outcomes of this stage are, the ID and the processes map. To ensure the successful deployment of the process, the risk analysis of the process execution will be done, until the necessary measures be considered for effective execution of the process, based on the results of the risk analysis. And finally, using last year's data compilation, selection of process criteria (indexes) were measured and has been compared to the amount targeted, until the processes management cycle for the marketing and sales processes are fully established in IRISA Company. According to the results of the research, marketing and sales process was selected as a key process. The measurement results show the level of process maturity of IRISA Company, the current process maturity is mainly in level two (there are bugs in process documentation and compliance requirements without monitoring and measurement and improvement) is located. By benchmarking processes analysis APQC showed all processes of this model, Except sub-packaging, are applicable to IRISA company. The Output modeling stage shows, marketing and sales process optimization processes for IRISA company includes six processes: 3.1 understand the market and customers and capabilities, 3.2 Codification of marketing strategies,3.3 codification of Strategy and program sales, 3.4 Management and implementation of marketing programs, 3.5 Develop and manage sales programs, 3.6 customer relationship management and the organization chart changes according to new processes, and also providing an information system to support the ongoing processes, are the most important and effective measures to achieved. Keywords: Business Process Management, marketing and sales process, process redesign, monitoring and measuring process indicators.
امروزه مدیریت فرایندهای کسب و کار یکی از مهم‌ترین رویکردهای بهبود در سازمان‌های متعالی به حساب می‌آید. زیرا انجام ماموریت و ارزش افزایی سازمان‌ها برای مشتریانشان از طریق فرایندها انجام می‌شود، ضمن آنکه عمده هدر رفت منابع سازمانی از قبیل هزینه و زمان و انگیزه نیز در اثر نارسائی فرایندهای کسب و کار به وجود می‌آید. بنابراین مدیریت موثر فرایندهای کسب و کار می‌تواند موجب افزایش شاخص‌های کارائی و اثربخشی در سازمان گردد. شرکت بین المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا) یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات است که همواره به بهبود مستمر فرایندهای کسب و کار توجه ویژه داشته است. در این تحقیق فرایند بازاریابی و فروش شرکت ایریسا بر مبنای چرخه علمی‌مدیریت فرایندها به شرح ادامه مورد تجزیه و تحلیل، طراحی و اندازه گیری قرار گرفته است: در این پژوهش ابتدا با لحاظ کردن اطلاعات مربوط به تحلیل استراتژیک در شرکت ایریسا، با توجه به نقش فرایند بازاریابی و فروش در دستیابی به استراتژی‌ها به عنوان فرایند منتخب برای باز طراحی آن انتخاب گردید. سپس وضعیت موجود آن فرایند بررسی شده و با استفاده از الگوی بهینه کاوی شده مرجع، آن فرایند باز طراحی گردید که شناسنامه و نقشه فرایندها خروجی آن مرحله است. بعد از آن برای حصول اطمینان از استقرار موفقیت آمیز آن فرایند آنالیز ریسک جاری سازی انجام گرفته است تا اقدامات لازم برای جاری سازی موثر بر مبنای نتایج آنالیز ریسک مشخص شود و در نهایت با استفاده از داده‌های سال گذشته منتخبی از شاخص‌های فرایندی تدوین شده مورد اندازه گیری قرار گرفته و با میزان هدف گذاری شده برای آن مقایسه شده است تا چرخه مدیریت فرایندها برای فرایند بازاریابی و فروش در شرکت ایریسا به صورت کامل استقرار یابد. براساس نتایج پژوهش، فرایند بازاریابی و فروش به عنوان فرایند کلیدی انتخاب گردید. نتایج اندازه گیری سطح بلوغ فرایندی شرکت ایریسا نشان می دهد فرایندهای فعلی عمدتا در سطح بلوغ دو (وجود فرایند با اشکالات مستندسازی و رعایت الزامات بدون پایش و اندازه گیری و بهبود) قرار دارند. تحلیل فرایندهای بهینه کاوی شده APQC نشان داد که تمامی قرایندهای این مدل بجز زیرفرایند بسته بندی برای شرکت ایریسا کاربرد دارد خروجی مرحله مدلسازی نشان می‌دهد فرایند فرایندهای بهینه بازاریابی و فروش برای شرکت ایریسا شامل شش فرایند :3.1 شناخت بازار و مشتریان و قابلیت‌ها ، 3.2 تدوین استراتژی‌های بازاریابی، 3.3 تدوین استراتژی و برنامه فروش، 3.4 مدیریت و اجرای برنامه‌های بازاریابی، 3.5 توسعه و مدیریت برنامه‌های فروش، 3.6 مدیریت ارتباط با مشتری می باشد و تغییرات چارت سازمانی متناسب با فرایندهای جدید و تامین یک سیستم اطلاعاتی پشتیبانی کننده از این فرایند مهم ترین اقدامات لازم برای جاری سازی موثر آنهاست. کلمات کلیدی: مدیریت فرایندهای کسب و کار، فرایند بازاریابی و فروش، بازطراحی فرایندها، پایش و اندازه گیری شاخص‌های فرایندی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی