Skip to main content
SUPERVISOR
سيدرضا حجازي طاقانکي (استاد مشاور) سيدنادر شتاب بوشهري (استاد راهنما) علي امروز نژاد (استاد مشاور)
 
STUDENT
Reza Mahmoudi
رضا محمودي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Doctor of Philosophy (PhD)
YEAR
1394

TITLE

Sustainable urban transportation network design: Data envelopment analysis and game theoric approaches
Selecting and scheduling urban traortation projects is inherently an urban network design problem with a complex decision making process. Recently, a large number of studies have focused on sustainable urban network design problems, using different mathematical methods. Sustainability has three dimensions including social, economic and environment. Therefore, sustainable urban network design is a multi-objective problem. In this thesis, first a new network data envelopment analysis model has been developed. Then, considering sustainability dimensions, by integrating data envelopment analysis, game theory and mathematical modeling approaches, two different efficiency based models have been proposed for selecting and scheduling urban traortation projects.
در طول تاريخ، همواره پيشرفت تمدن بشري تحت تأثير سيستم‌هاي حمل و نقل بوده، تا جايي که امروزه يکي از مشخصه‌هاي کشورهاي ‌‌توسعه‌يافته داشتن سيستم حمل و نقل مدرن، کارا و امن است. افزايش جمعيت جهان باعث روي‌آوري بشر به سيستم‌هاي حمل و نقل مختلفي گرديده به طوري‌که تا حد امکان مسئله‌ي جابه‌جايي و حمل‌و‌نقل را تسهيل کند. از سوي ديگر افزايش تعداد وسايل نقليه، اهميت زمان، هزينه، امنيت و مسائل زيست محيطي باعث شده سياست‌گذاران کلان همواره با صرف زمان و هزينه به فکر بهبود وضعيت موجود و دست‌يابي به سيستم‌هاي حمل‌و‌نقل کاراتر باشند. اين موضوع منجر به ايجاد مفهومي نو تحت عنوان طراحي شبکه‌ي حمل و نقل پايدار شده که اخيراً توجه مطالعات فراواني را به خود جلب کرده است. از نقطه نظر پايداري، در يک سيستم حمل و نقل علاوه بر اينکه از ديد مديران هزينه‌هاي سيستم کنترل مي‌شود، به جنبه‌هاي اجتماعي و زيست محيطي اين سيستم نيز بايد توجه گردد

ارتقاء امنیت وب با وف بومی