Skip to main content
SUPERVISOR
Naser MollaverdiIsfahani,Farimah Mokhatab Rafiei
ناصر ملاوردي اصفهاني (استاد مشاور) فريماه مخاطب رفيعي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Peyman Bakhshinia
پيمان بخشي نيا

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1386

TITLE

Determine The Economic Order Quantity and Economic Production Quantity in the Three Echelon Supply Chain with Considering the Cost of Transportation
The past two decades, supply chain management focus population science and technology is located. Market globalization, increasing competition, reducing the distance between products in terms of quality and performance, academic environments and industry thinking about this more efficient and effective management operations is forced. Since supply chain management, all companies and organizations that provide an effective product to the customer are integrated into a system looks, reduce costs and increase service levels in providing product and customer service coordination between members is considered . Previous research on supply chain problem focused on the production shipment schedule in terms of the size of order quanities. traortation costs is the most important part of the total operational cost, However, in most joint models, the traortation cost is only considered implicitly as a part of fixed setup or ordering cost and thus is assumed to be independent of the size of the shipmentand. As such, the effect of the traortation cost is not adequately reflected in final planning decisions. Other existing models, the traortation costs as a linear function is considered. The cost function when a discount is considered more consistent with reality, but since the complex structure of the problem will often not considered. In this research we consider a single-manufacturer single-buyer supply chain problem where the manufacturer orders raw materials from its supplier, then using its manufacturing processes converts the raw materials to finished goods, and finally delivers the finished goods to its customer. this chain with Considering traortation cost as a All-unit-discount traortation cost structures with and without over declaration has been studied. policy for dispatch order shipments, equal-size shipment policy. An integrated inventory control model for minimizing the mean total cost per unit time of the raw materials ordering and holding, manufacturer’s setup and finished goods holding, the buyer’s ordering, and inventory holding and cost of traortation of raw material from supplier to manufacture and cost of traortation of finished goods from manufacture to buyer has been studied. Then complete solution of the problem in an explicit and extended manner that has not existed will be introduced. Considering traortation costs to assumptions about the structure and policies of supply chain does not need and can be a wide range of problems on the take. After solving and analysis model to determine the proper amount of order and the optimum amount of total cost is calculated. Keywords: Supply chain, traortation cost, discount
چکيده : در دو دهه ي اخير ، مديريت زنجيره تأمين مورد توجه اهالي علم و فن قرار گرفته است. جهاني سازي در بازار ، افزايش رقابت ، کاهش فاصله ي مابين محصولات از لحاظ کيفيت و عملکرد ، محيط هاي دانشگاهي و صنعت را به تفکر مجدد در مورد مديريت کاراتر و موثرتر عمليات مجبور کرده است. از آنجا که مديريت زنجيره تأمين، همه شرکت‌ها و سازمان ها که در ارائه ي يک محصول به مشتري اثرگذار مي‌باشند را به صورت يک سيستم جامع مي‌نگرد، براي کاهش هزينه و افزايش سطح خدمت در ارائه ي محصول و خدمت به مشتري هماهنگي بين اعضاء مورد توجه قرار گرفته است. در تحقيقات گذشته روي مسائل زنجيره تأمين، بر زمانبندي توليد کالا در عباراتي مانند اندازه سفارش تمرکز شده است. هزينه ي حمل‌ونقل از مهمترين بخش هاي هزينه ي کل است که در بيشتر مدل ها اين هزينه به عنوان بخشي از هزينه‌ي ثابت سفارش دهي و يا هزينه hy;ي آماده سازي در نظر گرفته شده است و مستقل از مقدار کالا محاسبه مي‌شود و به همين دليل اثر هزينه ي حمل و نقل در تصميم گيري نهايي به اندازه کافي لحاظ نشده است. در مدل هاي موجود ديگر، هزينه ي حمل و نقل به صورت تابع خطي در نظر گرفته شده است. اين هزينه زماني که به صورت تابع تخفيف در نظر گرفته شود تطابق بيشتري با واقعيت دارد، اما از آنجايي‌که ساختار مسئله را پيچيده مي‌کند اغلب درنظر گرفته نمي‌شود. در اين تحقيق يک مسئله زنجيره تأمين سه سطحي با يک خريدار و يک توليدکننده بررسي شده است. توليدکننده مواد خام را به يک تأمين کننده سفارش داده و سپس فرآيند توليد را انجام مي دهد و موادخام را به کالاي نهايي تبديل مي کند و آن‌را به مشتري تحويل مي‌دهد. اين زنجيره با در نظرگرفتن هزينه ي حمل‌و‌نقل به صورت تابع تخفيف کلي با وجود گزينه‌ي بيش از اعلان و بدون وجود اين گزينه مورد بررسي قرار گرفته است. خط‌مشي براي ارسال محموله‌هاي سفارش، خط‌مشي اندازه ثابت است. يک مدل کنترل موجودي ترکيبي براي کمينه کردن مجموع هزينه ي کل به ازاي هر واحد زمان از سفارش مواد خام و نگهداري آن ها، نگهداري محصول نهايي و آماده سازي براي توليد، مقدار سفارش خريدار و نگهداري آن ها و هزينه ي حمل و نقل مواد خام از تأمين کننده به توليد کننده و هزينه ي حمل و نقل محصول نهايي از توليدکننده به خريدار مورد بررسي قرار گرفته است. سپس حل کامل مسئله با روش دقيقي که تاکنون وجود نداشته است معرفي مي گردد. در نظر گرفتن هزينه‌ي حمل‌و نقل به فرضياتي راجع به ساختار و خط مشي زنجيره تأمين نياز ندارد و مي تواند طيف وسيعي از مسائل را در بر بگيرد. پس از حل و تجزيه و تحليل مدل، مقدار مناسب سفارش تعيين و مقدار بهينه ي هزينه ي کل نيز محاسبه مي شود. کلمات کليدي: زنجيره تأمين، هزينه ي حمل ونقل، تابع تخفيف

ارتقاء امنیت وب با وف بومی