Skip to main content
SUPERVISOR
Morteza Rasti barzaki
مرتضي راستي برزکي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Naser Karimi
ناصر کريمي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
There are different variable that effect on customer decision in product selection. The most important is price that many studies have been done on it. But there are some variables that are important effect on customer decision like service and advertising. In this research Pricing, service level advertising level decision in a dual channel supply chain Have been studied. Supply chain management is a topics that has attracted the attention of many researchers in recent years. With the development of new knowledge and technologies, as well as increased competition in the supply chain systems necessary to optimize these systems is felt. So integration decisions and optimize different parts of the chain will increase its efficiency. Another important issue that in recent years many researchers have focused on it is the role of channel management and supply chain structure in bullwhip effect (by reducing the delivery time to customers). Some innovations such as the Internet and electronic exchange of data by reducing the time of delivery of orders to customers can lead to a reduction of the bullwhip effect. For this reason, dual channels, including direct and indirect channels also increase the efficiency of the chain is very important. This research considered three approaches of Game theory: Nash, Stackelberg-Manufacture Centralized. In the literature related to the research There is a separate study on pricing, service advertising but there isn’t Simultaneously analyze on this topics. Demand function Used in this research gives a good view of the Changes in customer demand Compared to the price, service level advertising level of the product. In the exact solution offered There are some things that are not in literature related to the research. So This study helps to Researchers to Achieve fast am accurate answers.
چکيده عوامل گوناگوني بر تصميمات مشتريان در انتخاب يک محصول اثرگذار است. قيمت يکي از مهم‌ترين اين عوامل است. همچنين، عوامل ديگري وجود دارند که آن‌ها نيز اثرات مهمي بر روي تصميمات مشتريان در انتخاب يک محصول دارند؛ از مهم‌ترين اين عوامل، سطح خدمات ارايه‌شده توسط توليدکننده يا خرده‌فروش به مشتريان نهايي است. سطح تبليغات نيز از جمله عوامل تاثيرگذار در انتخاب و خريد محصولات است که معمولا جهت افزايش اعتباربرند توسط توليدکننده انجام مي شود. حوزه مديريت زنجيره تامين يکي از موضوعاتي است که در سال هاي اخير مورد توجه بسياري از محققين قرار گرفته است. با گسترش دانش و تکنولوژي هاي نوظهور و همچنين افزايش رقابت در سيستم هاي زنجيره تأمين لزوم بهينه‌سازي اين سيستم ها بيشتر احساس مي شود؛ لذا يکپارچه سازي تصميمات و بهينه کردن بخش هاي مختلف زنجيره موجب افزايش کارايي آن مي‌شود. موضوع پر اهميت ديگر که در سال‌هاي اخير توجه بسياري از محققين را به خود معطوف نموده، نقش مديريت کانال‌ها و ساختار زنجيره تأمين در روشن شدن اثر شلاقي (با کاهش زمان تحويل سفارشات به مشتريان) است. برخي نوآوري‌ها مانند اينترنت و تبادل الکترونيکي داده‌ها با کاهش زمان تحويل سفارشات به مشتريان مي‌توانند منجر به کاهش اثر شلاقي شوند. از اين رو کانال‌هاي توزيع دوگانه شامل کانال‌هاي مستقيم و غيرمستقيم نيز در افزايش کارايي زنجيره، بسيار حايز اهميت است. از همين رو، در اين پژوهش موضوع قيمت‌گذاري، تعيين سطح تبليغات و تعيين سطح خدمت به طور همزمان در يک زنجيره تأمين با کانال‌هاي توزيع دوگانه با رويکرد نظريه بازي مورد بررسي قرار گرفته است. زنجيره‌ي مورد نظر در اين پژوهش شامل يک توليدکننده و يک خرده‌فروش مي‌باشد که در آن توليدکننده، محصول خود را هم از طريق خرده‌فروش و هم از طريق کانال مستقيم به فروش مي‌رساند. مسأله‌ي مورد نظر با سه رويکرد نش، استکلبرگ-توليدکننده و متمرکز تحليل شده است. تابع تقاضاي استفاده شده در اين پژوهش، امکان بررسي همزمان اثر قيمت، سطح خدمت و سطح تبليغات محصول را بر روي تقاضاي مشتريان فراهم مي‌نمايد. از آن‌جا که توابع سود استفاده‌شده در اين پژوهش، لزوماً مقعر نيستند براي يافتن نقاط اکسترمم مطلق مي‌بايست نقاط مرزي نيز چک شوند، به همين دليل محاسبات رياضي اين مسأله داراي نکات مفيدي براي ساير استفاده‌کنندگان مي‌باشد. در بخش پايانيِ پژوهش، با يک ديد مديريتي پارامترهاي مسأله مورد بحث و بررسي قرار گرفته است که براي تصميم‌گيرندگانِ زنجيره مي‌تواند بسيار مفيد باشد. يکي از مهم‌ترين نتايج بدست آمده از تحليل حساسيت اين پژوهش، افزايش سود پيرو (خرده‌فروش) در بازي استکلبرگ-توليدکننده در مقايسه با بازي نش آن مي‌باشد. نتيجه‌اي که معمولاً خلاف آن انتظار مي‌رود؛ علت اين افزايش نيز در بخش تحليل حساسيت، شرح داده شده است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی