Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri,Mahdi Alinaghian
سيدنادر شتاب بوشهري (استاد راهنما) مهدي علينقيان (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mahmod Mohammadi
محمود محمدي

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392

TITLE

Tow-echelon open vehicle routing problem with soft time windows and satellite synchronization
Goods traortation in urban areas is one of the reasons of density, traffic, noise and pollution in these areas. Urban logistic studies aims to reduce negative effects aroused from traorting goods in municipal areas in order to enhance socio- economic development. A two echelon supply chain can provide better solution for reducing negative effects in urban areas. Considering the prohibition of coming and going of heavy trucks in urban areas, Cross docks in suburbs are dedicated to unloading and distributing goods between customers and suppliers. Goods are transferred to cross docks from warehouses using heavy trucks and are dispatched to customers using smaller and environmental friendly cars. In this thesis, a new mathematical modeling for two-echelon open vehicle routing problem with soft time windows and satellite synchronizatio is proposed. The main purpose of this study is to minimize the number of vehicles, cost of traversed distance, tardiness penalties and cost of vehicle suspensions. In order to solve the modeling, three improved metaheuristic such as Improved Genetic Algorithm (IMGA), Cuckoo Search Algorithm (COA) and a hybrid algorithm (COA-VNS). In order to validate these algorithms, results achieved from solving numerical instances in small dimensions are compared with exact ones. Although real world sized numerical instances are used to assess the efficiency of these algorithms which shows reasonable performance of the hybrid algorithm.
0 چکيده حمل‌ونقل کالا در نواحي شهري يکي از دلايل عمده تراکم، اختلال، آلودگي هوا و سر و صدا است. هدف لجستيک شهري کاهش آزردگي مربوط به حمل‌ونقل کالا در ناحيه شهري توام با توسعه اقتصادي و اجتماعي است. پياده‌سازي يک سيستم توزيع دو سطحي، مي‌تواند پاسخ موثري به کاهش مضرات زيست محيطي مسئله حمل‌ونقل کالا در نواحي شهري باشد. در سيستم توزيع دو سطحي به دليل مجاز نبودن ورود کاميون‌هاي بزرگ به داخل شهر، انبارهاي مياني [1] در حومه شهر و در مکان هايي بين تأمين‌کننده کالا و مشتريان ايجاد مي‌شوند. کالاها از انبار اصلي به انبارهاي مياني توسط وسائط نقليه بزرگ انتقال داده‌شده و بعد از تخليه و ترکيب در انبار مياني براي تحويل به مشتريان توسط وسائط نقليه کوچک‌تر سازگار با محيط‌زيست، ارسال مي‌شوند. در اين پايان نامه يک مدل رياضي جديد براي مسئله مسيريابي وسيله نقليه باز دو سطحي همزمان با پنجره زماني نرم ارائه شده است. هدف اين مدل کمينه‌سازي تعداد وسائط نقليه، هزينه مسافت طي شده ، هزينه‌هاي زودکرد و ديرکرد و هزينه زمان انتظار وسائط نقليه است. براي حل مدل پيشنهادي، سه الگوريتم ژنتيک بهبوديافته، جستجوي فاخته و الگوريتم ترکيبي جستجوي فاخته و جستجوي همسايگي متغير ارائه شده است. به منظور بررسي اعتبار الگوريتم هاي پيشنهادي، در ابعاد کوچک چندين مسئله حل شده و نتايج با نتايج حاصل از حل دقيق مقايسه شده است. همچنين براي ارزيابي کارايي الگوريتم‌هاي يادشده در ابعاد واقعي نيز پس از حل چندين مسئله توسط هر سه الگوريتم، نتايج با يکديگر مقايسه شده‌اند. نتايج محاسباتي حاکي از عملکرد مناسب الگوريتم ترکيبي جستجوي فاخته و جستجوي همسايگي متغير در حل مسئله است.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی