Skip to main content
SUPERVISOR
SeyedReza Hejazi taghanaki
سيدرضا حجازي طاقانکي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Nima Keyvanfard
نيما کيوانفرد

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
The rate of competition in international markets has been enormously intensified and retailers as a part of the supply chain play a very major role in this competition. This is because they are trying to find some methods and policies for reaching to the competitive advantages and improving their performance. The aforementioned methods and policies must include return policy, personalized pricing, rebates, various products and etc. In this research a supply chain with two retailers is supposed. The products of these two distinct retailers have a vetically differention and varous feathers.
افزايش ميزان عرضه و تنوع محصولات در بازارهاي جهاني باعث شده که ابعاد رقابت جهت جذب تقاضا در ميان زنجيره‌هاي تأمين گسترش يابد. فروشندگان به عنوان عضوي از زنجيره تأمين نقشي مهم در اين رقابت بازي مي‌کنند. آن‌ها به دنبال روش‌ها و سياست‌هاي بهبود عملکرد از قبيل قيمت‌گذاري شخصي‌سازي شده، سياست‌هاي بازگشتي، تخفيفات قيمتي، ارائه محصولات متفاوت، راهنمايي مشتريان وغيره مي‌باشند. اين سياست‌ها مي‌توانند به خدمات قبل و بعد از انجام خريد تقسيم‌بندي شوند. در اين پژوهش زنجيره تأميني به همراه دو فروشنده با محصولات با کيفيت و يا سطوح سرويسي متفاوت درنظرگرفته مي‌شوند. سياست‌هاي بازگشتي و رويکردهاي قيمت‌گذاري مختلف براي آن‌ها مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند. 16 زير مسئله مرتبط با حالات متمايز براي فروشندگان به جهت اتخاذ يا عدم اتخاذ سياست‌هاي بازگشتي و همچنين نوع رويکرد قيمت‌گذاري در نظر گرفته مي‌شوند. بخشي از مصرف‌کنندگان نگرشي متفاوت نسبت به سياست‌هاي بازگشت دارند و به عنوان فرصتي براي اجاره محصولات به آن سياست مي‌نگرند و به همين رو مصرف‌کنندگان به دو دسته معمولي و فرصت‌طلب تقسيم‌بندي مي‌شوند.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی