Skip to main content
SUPERVISOR
Ali-Mohamad Doost-Hoseini,Faramarz Hendessi
علی محمد دوست حسینی (استاد مشاور) فرامرز هندسی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mostafa Asgharpoor salkuyeh
مصطفی اصغرپورسالکویه

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1388

TITLE

Analysis and Simulation of Information Dissemination with Rate-less Coding Method in Grid Vehicular Ad-hoc Networks Under Pseudo-actual Conditions
Vehicular ad-Hoc networks (VANETS) have received considerable attention during recent years. Many different applications are considered for VANETs butthe problem of disseminating information is one of the most fundamental ones in this research area. Dissemination of non-safety contents especially multimedia contents is investigated in this work. This kind of dissemination is applied due to commercial purposes. VANETs are vulnerable to partitioning problem due to vehicles high velocity. We have used Store-Carry-Forward method for solving this problem.Data dissemination in VANETs can be accomplished using Road Side Units (RSUs) or mobile nodes (vehicles).Vehicles can communicate with both RSUs and vehicles in their coverage area. The radius of signal coverage area for each vehicle is assumed to be 250 meters.RSUs are some infrastructures positioned in different parts of the city due to coding and disseminating commercial messages. The main aim of data dissemination in VANETs can be specified with respect to the content of disseminated data. Disseminated messages have multimedia contents. Consequently a large amount of data should be propagated throughout the network. High speed and unstable channel conditions are two wrecker parameters in VANET area sowe tried to mitigate the offensive effect of these two parameters with utilizing rate-less coding scheme combined with Store-Carry-Forward method.The distance between a vehicle in the point in which it has decoded the message and the source of the message is called Decoding Distance. The main aim of this work is to find a suitable amount for Decoding Distance with respect to the applied rate-less coding scheme. A maximum message capacity is considered for vehicles approaching vehicle parameters to the reality. It is assumed that vehicles can utilize a discarding method providing enough free space for the newly received packets. Two different discarding methods are analyzed in the 3rd season. One of these two schemes is applied to simulations and the effect of this method is investigated in the simulation results.RSUs can change their message content during simulation period and the effect of this alternation in vehicles behavior is investigated. It is obvious that decoding a message is valuable until there remains the chance of investigating and decision making about that message. So, greater distance of the message source in moment of decoding results in better evaluation and decision making periods of time. The effect of some other impressive parameters like speed, number of required packets for decoding process and rate of broadcasting packets by RSUs is investigated. Finally, the pattern of disseminated data around each RSU is derived through the simulation results. Keywords:vehicular networks, Road Side Units, buffer limitation, discarding packets of buffers, rate-less coding scheme.
شبکه‌های اقتضایی بین‌خودرویی در عصر حاضر توجه فراوانی را به خود جلب نموده‌اند. یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در این قبیل شبکه‌ها مطرح است، مساله پخش اطلاعات می‌باشد. پخش اطلاعات در شبکه‌های اقتضایی بین خودرویی می‌تواند کارکردهای متفاوتی داشته باشد. در این پایان‌نامه، کارکرد غیرحفاظتی پخش اطلاعات در این شبکه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. در چنین کارکردهایی از پخش اطلاعات به منظور درآمدزایی و اهداف تجاری استفاده می‌گردد. در این تحقیق با به‌کارگیری ایده‌ی کدگذاری بدون نرخ، پخش بهینه‌ی اطلاعات دراین قبیل شبکه‌هامورد بررسی قرار می‌گیرد. پخش اطلاعات در شبکه‌های اقتضایی بین خودرویی می‌تواند از طریق یک واحد کنار جاده‌ای(RSU) و یا یک گره‌ی سیار (خودرو) در شبکه صورت گیرد. واحدهای اطلاع‌رسان، واحدهایی هستند که پیام مطلوب برای پخش در شبکه را توزیع می‌نمایند. ماهیت پیامی که در شبکه پخش می‌گردد، می‌تواند مبین نوع کاربرد در نظر گرفته شده برای شبکه‌ی اقتضایی بین خودرویی باشد. در این قبیل شبکه‌ها، خودروها علاوه بر داشتن توانایی صحبت و تبادل اطلاعات با واحدهای کنار جاده‌ای، امکان برقراری ارتباط با خودروهای در دسترس در محدوده‌ی تحت پوشش مخابراتی خود را نیز دارا می‌باشند. شعاع پوشش مخابراتی در نظر گرفته شده برای واحدهای اطلاع‌رسان و نیز خودروها 250 متر در نظر گرفته شده است.محتوای پیامی که در شبکه پخش می‌گردد از نوع پیام‌های تبلیغاتی و دارای حجم بالا می‌باشد. با توجه به تحرک خودروهای موجود در شبکه و سرعت بالای این خودروها، از راهکار کدگذاری اطلاعات به‌صورت بدون نرخ برای مقابله با شرایط محوشوندگی کانال استفاده شده است. فاصله‌ای که خودروی گردآوری کننده در لحظه‌ی کدگشایی پیام از واحد اطلاع‌رسان دارد را فاصله‌ی کدگشایی می‌نامند.در اینجا سعی می‌گردد با به‌کارگیری کدگذاری بدون نرخ، مقدار مناسبی برای فاصله‌‌ی کدگشاییبه دست آید. بافر خودروها در این تحقیق به صورت محدود در نظر گرفته شده است و برای نزدیک‌تر کردن هر چه بیشتر سناریو به واقعیت، خودروها از یک روش دور ریزی برای اطلاعات بافر خود سود می‌برند.طبیعی است که پخش یک پیام تبلیغاتی مبین محل قرار گیرییک واحد اطلاع‌رسان در در تمام شبکه امری بی‌فایده می‌باشد. به همین دلیل، فرض محدود بودن بافر خودروها که باعث محدود شدن الگوی پخش اطلاعات پیرامون یک واحد اطلاع‌رسان می‌شود، به نظر فرضی ضروری می‌نماید. در فصل سوم، دو روش مختلف برای دورریزی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل از این ارزیابی در همین فصل بیان گردیده است. بر اساس این تحلیل یکی از دو روش بررسی شده انتخاب گردیده و در شبیه‌سازی مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که پیامی که در شبکه توزیع می‌گردد دارای محتوای غیرحفاظتی می‌باشد، لذا همواره این امکان وجود دارد که لازم گردد پیام واحد اطلاع‌رسان تعویض گردد. در طول زمان شبیه‌سازی واحدهای اطلاع‌رسان پیام‌های خود را تعویض می‌نمایند و عملکرد خودروها در مواجهه با این تغییرات مورد بررسی قرار می‌گیرد. تاثیر پارامترهایی نظیر سرعت، تعداد بسته‌ی لازم برای رمزگشایی پیام، نرخ ارسال بسته‌ها توسط واحد اطلاع‌رسان مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت الگوی پخش اطلاعات پیرامون هر واحد کنارجاده‌ای استخراج می‌گردد. تحلیل‌های لازم برای توجیه این نتایج به طور کامل ارائه گردیده است. کلماتکلیدی: ?- شبکه‌هایخودرویی?- واحدهایکنارجاده‌ای?- بافرمحدود?- دورریزیبستهازبافرهایذخیره? -کدگذاریبدوننرخ

ارتقاء امنیت وب با وف بومی