Skip to main content
SUPERVISOR
Faramarz Hendessi,Mohammad Ali Montazeri
فرامرز هندسی (استاد راهنما) محمدعلی منتظری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Rostam Shirani
رستم شیرانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384

TITLE

Analysis of Store-Carry-Forward Procedure in Vehicular Ad Hoc Networks and Introducing a Dissemination Method based on Local Density Estimation of Vehicles
Vehicular Ad hoc Network (VANET) was designed to provide wireless communication capabilities among vehicles. In VANET, two main categories of applications can be considered: Safety application and comfort application. These applications and special characteristics of vehicular network impose different challenges which require different Medium Access Control (MAC) and routing. One of the characters of VANET is simultaneous variation in vehicles’ density. This density variation causes VANET to be considered as a subgroup of partitioned ad hoc networks. Because comfort applications are usually delay tolerant, Store-Carry-Forward (SCF) is proposed as a solution in VANET. In this thesis, SCF is analyzed; the effects of SCF on the number of hops in multi hop vehicular communication are investigated. It is shown that SCF reduce number of required hops dramatically. In the second part of the thesis, based on local density estimation of vehicles, a forwarding procedure is introduced. This estimation uses velocity and acceleration information. Comparing to previously proposed Artimy estimation, our proposed method is more accurate.
شبکه ی اقتضائی بین خودرویی در اثر نیاز بشر به وجود ارتباط بی سیم بین خودروها پا به عرصه ی وجود نهاد. هدف چنین شبکه ای از یک سو، هر چه ایمن تر کردن جاده ها و از سویی دیگر، ارائه ی کاربردهای تجاری برای کاربر درون خودرو می باشد. با توجه به این که فیزیک شبکه ی بین خودرویی چالش های خاص خود را اعمال می کند،‌ روش های دسترسی به رسانه و مسیریابی در چنین شبکه ای از شبکه های اقتضائی سنتی فاصله می گیرد. از آنجا که چگالی خودروها در اثر گذشت زمان در حال تغییر است، می توان شبکه ی اقتضائی بین خودرویی را زیرمجموعه ای از شبکه های اقتضائی بخش بندی شده در نظر گرفت. بخش وسیعی از کاربردهای تجاری قابل ارائه توسط شبکه ی اقتضائی بین خودرویی را می توان در دسته ی شبکه های تحمل پذیر نسبت به تأخیر قرار داد. به همین دلیل، در این پایان نامه، به تحلیل روش ذخیره-حمل-ارسال به عنوان یکی از راهکارهای ارسال اطلاعات در شبکه ی بین خودرویی پرداخته، تأثیر استفاده از این روش بر تعداد گام ها در یک مخابرات چندگامه بین خودرویی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه ی بحث، بر اساس تخمین محلی چگالی خودروها، یک مکانیزم ارسال مبتنی بر روش ذخیره-حمل-ارسال ارائه می شود. در تخمین ارائه شده از اطلاعات سرعت و شتاب خودرو استفاده می شود. در نتیجه، نه تنها به صورت کاملاً محلی چگالی وسایل نقلیه ی اطراف تخمین زده می شود بلکه از دقت خوبی نسبت به تخمین مشابه ارائه شده برخوردار خواهد بود.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی