Skip to main content
SUPERVISOR
Abbas Najafi-zadeh,Navid Saeidi,Ali Ashrafi
عباس نجفی زاده (استاد راهنما) نوید سعیدی (استاد مشاور) علی اشرفی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammadmohsen Taghizade
محمدمحسن تقی زاده

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مواد
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393

TITLE

Characterization of Aluminum-Manganese diffusion layer on AISI 1045 steel
Usually, more than 60% by weight of the car is made of steel sheets. Excellent ductility of the steel due to its wonderful work hardening rate during plastic deformation. Special weight loss by alloying with aluminum and hard work can lead to effective weight loss in the motor vehicle body components made of steel. In order to connect these components to each of the welding is used. Various researchers have tried numerous ways to welding these alloys. Such as laser welding and gas tungsten arc welding noted. Because of the low thermal conductivity of the steel, welding methods must be used with low energy input. Electron-beam welding method is a new method with low energy and high-speed input which can be used to connect components of the vehicle. It also examines the various methods of research in the field of welding the steel will be discussed. The objectives of this study and the study will be mentioned.
معمولاً بیش از 60 درصد وزن خودرو از انواع ورق‌های فولادی تشکیل شده است. فولاد های پر منگنز TWIP یک فولاد جدید است که هر دو ویژگی استحکام و انعطاف پذیری بالا را همزمان دارد و می تواند در ساخت بدنه خودرو به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار بگیرد. شکل پذیری عالی این فولاد به دلیل نرخ کار سختی فوق العاده آن در حین تغییر فرم پلاستیک است . کاهش وزن ویژه بوسیله آلیاژ سازی با آلومینیوم و اثر کار سختی می تواند منجر به کاهش وزن موثر در اجزاء فولادی بدنه خودرو بشود. به منظور اتصال این اجزاء به یکدیگر از روش های جوشکاری استفاده می شود. محققین مختلف با روش های متعددی به جوشکاری این آلیاژ اقدام کرده اند. از آن جمله می توان به روش های جوشکاری لیزر و جوشکاری قوسی تنگستن-گاز اشاره کرد. به دلیل هدایت حرارتی پایین این فولاد، برای جوشکاری باید از روش های با انرژی ورودی کم استفاده نمود. روش جوشکاری پرتو الکترونی یک روش جدید با انرژی ورودی کم و سرعت بالا می باشد که می توان جهت اتصال اجزاء خودرو از آن بهره برد. در این پژوهش ابتدا به بررسی فولاد TWIP و خواص آن پرداخته می شود و سپس در مورد روش جوشکاری پرتو الکترونی توضیحاتی داده خواهد شد. همچنین به بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه جوشکاری با روش های مختلف این فولاد پرداخته خواهد شد. در پایان به اهداف این پژوهش و روند انجام پژوهش اشاره خواهد شد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی