Skip to main content
SUPERVISOR
Abbas Najafi-zadeh,Navid Saeidi,Ali Ashrafi
عباس نجفي زاده (استاد راهنما) نويد سعيدي (استاد مشاور) علي اشرفي (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammadmohsen Taghizade
محمدمحسن تقي زاده

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی مواد
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1393

TITLE

Characterization of Aluminum-Manganese diffusion layer on AISI 1045 steel
Usually, more than 60% by weight of the car is made of steel sheets. Excellent ductility of the steel due to its wonderful work hardening rate during plastic deformation. Special weight loss by alloying with aluminum and hard work can lead to effective weight loss in the motor vehicle body components made of steel. In order to connect these components to each of the welding is used. Various researchers have tried numerous ways to welding these alloys. Such as laser welding and gas tungsten arc welding noted. Because of the low thermal conductivity of the steel, welding methods must be used with low energy input. Electron-beam welding method is a new method with low energy and high-speed input which can be used to connect components of the vehicle. It also examines the various methods of research in the field of welding the steel will be discussed. The objectives of this study and the study will be mentioned.
معمولاً بيش از 60 درصد وزن خودرو از انواع ورق‌هاي فولادي تشکيل شده است. فولاد هاي پر منگنز TWIP يک فولاد جديد است که هر دو ويژگي استحکام و انعطاف پذيري بالا را همزمان دارد و مي تواند در ساخت بدنه خودرو به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار بگيرد. شکل پذيري عالي اين فولاد به دليل نرخ کار سختي فوق العاده آن در حين تغيير فرم پلاستيک است . کاهش وزن ويژه بوسيله آلياژ سازي با آلومينيوم و اثر کار سختي مي تواند منجر به کاهش وزن موثر در اجزاء فولادي بدنه خودرو بشود. به منظور اتصال اين اجزاء به يکديگر از روش هاي جوشکاري استفاده مي شود. محققين مختلف با روش هاي متعددي به جوشکاري اين آلياژ اقدام کرده اند. از آن جمله مي توان به روش هاي جوشکاري ليزر و جوشکاري قوسي تنگستن-گاز اشاره کرد. به دليل هدايت حرارتي پايين اين فولاد، براي جوشکاري بايد از روش هاي با انرژي ورودي کم استفاده نمود. روش جوشکاري پرتو الکتروني يک روش جديد با انرژي ورودي کم و سرعت بالا مي باشد که مي توان جهت اتصال اجزاء خودرو از آن بهره برد. در اين پژوهش ابتدا به بررسي فولاد TWIP و خواص آن پرداخته مي شود و سپس در مورد روش جوشکاري پرتو الکتروني توضيحاتي داده خواهد شد. همچنين به بررسي تحقيقات انجام شده در زمينه جوشکاري با روش هاي مختلف اين فولاد پرداخته خواهد شد. در پايان به اهداف اين پژوهش و روند انجام پژوهش اشاره خواهد شد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی