Skip to main content
SUPERVISOR
Mohamad-Esmail Hamedani-Golshan,Hamid Reza Karshenas
محمداسماعیل همدانی گلشن (استاد راهنما) حمیدرضا کارشناس (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mohammad ebrahim Shahverdi
محمدابراهیم شاهوردی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1382

TITLE

A Coordinated Corrective and Emergency Control Scheme based on Dynamic System Model for Preventing Voltage Instability
In this thesis, a coordinated corrective and emergency control based on the prediction of the system trajectories after disturbance occurrence is proposed to prevent long term voltage instability and to attain to some purposes such as establishing acceptable steady state operating point and reducing deviations of weak area bus voltages and weak transmission line current, during transient interval after disturbance. Effective dynamics on long term voltage instability like load, LTC and OXL dynamics are used to predict system state trajectories due to probable disturbances. Optimum and predictive control is designed by minimizing an objective function on a interval from disturbance occurrence time to system settling time including amount of load shedding and instability indices. In this scheme, some corrective and emergency control actions like setting reference voltage of the generators and LTCs, connecting shunt capacitors to system buses and load shedding as a final solution are combined. The resulting optimization problem is solved by second order derivative algorithm as an analytical method and Tabu Search algorithm as a heuristical method for two 4 bus and 10 bus test systems.
به منظور جلوگیری از ناپایداری ولتاژ بلند مدت و برای رسیدن به اهدافی همچون ایجاد نقطة تعادل دائمی قابل قبول برای سیستم و کاهش مجموع انحراف اندازة ولتاژ باس‌های ضعیف و جریان خطوط تغذیه کنندة ناحیة ضعیف در دورة گذرای پس از اختلال، در این پایان نامه یک روش کنترل اضطراری و تصحیحی هماهنگ مبتنی بر پیش بینی مسیرهای سیستم در پی وقوع اختلال‌های ممکن پیشنهاد می‌شود. برای پیش بینی پاسخ سیستم به اختلالات محتمل، از مدل سیستم شامل دینامیکهای موثر بر ناپایداری بلند مدت همچون دینامیکهای بار، LTC و OXL استفاده می‌شود. کنترل پیش بین بهینه با حداقل کردن یک تابع هدف شامل مولفه‌هایی همچون میزان بارزدایی و انحراف شاخص‌های نشاندهندة ناپایداری در فاصلة وقوع اختلال تا زمان رسیدن سیستم به حالت دائمی طراحی می‌شود. در این طرح، اقدامات کنترلی تصحیحی و اضطراری مانند تنظیم ولتاژ مرجع ژنراتور، تنظیم ولتاژ مرجع LTC و اتصال خازنهای شنت به باسهای مناسب به همراه بارزدایی به عنوان آخرین راه حل ترکیب می‌شوند. مسالة بهینه‌سازی تعریف شده به دو روش تحلیلی مشتق مرتبة دوم و ابتکاری جستجوی ممنوع برای دو سیستم 4 و 10 باس حل می‌شود. به منظور جلوگیری از ناپایداری ولتاژ بلند مدت و برای رسیدن به اهدافی همچون ایجاد نقطة تعادل دائمی قابل قبول برای سیستم و کاهش مجموع انحراف اندازة ولتاژ باس‌های ضعیف و جریان خطوط تغذیه کنندة ناحیة ضعیف در دورة گذرای پس از اختلال، در این پایان نامه یک روش کنترل اضطراری و تصحیحی هماهنگ مبتنی بر پیش بینی مسیرهای سیستم در پی وقوع اختلال‌های ممکن پیشنهاد می‌شود. برای پیش بینی پاسخ سیستم به اختلالات محتمل، از مدل سیستم شامل دینامیکهای موثر بر ناپایداری بلند مدت همچون دینامیکهای بار، LTC و OXL استفاده می‌شود. کنترل پیش بین بهینه با حداقل کردن یک تابع هدف شامل مولفه‌هایی همچون میزان بارزدایی و انحراف شاخص‌های نشاندهندة ناپایداری در فاصلة وقوع اختلال تا زمان رسیدن سیستم به حالت دائمی طراحی می‌شود. در این طرح، اقدامات کنترلی تصحیحی و اضطراری مانند تنظیم ولتاژ مرجع ژنراتور، تنظیم ولتاژ مرجع LTC و اتصال خازنهای شنت به باسهای مناسب به همراه بارزدایی به عنوان آخرین راه حل ترکیب می‌شوند. مسالة بهینه‌سازی تعریف شده به دو روش تحلیلی مشتق مرتبة دوم و ابتکاری جستجوی ممنوع برای دو سیستم 4 و 10 باس حل می‌شود. به منظور جلوگیری از ناپایداری ولتاژ بلند مدت و برای رسیدن به اهدافی همچون ایجاد نقطة تعادل دائمی قابل قبول برای سیستم و کاهش مجموع انحراف اندازة ولتاژ باس‌های ضعیف و جریان خطوط تغذیه کنندة ناحیة ضعیف در دورة گذرای پس از اختلال، در این پایان نامه یک روش کنترل اضطراری و تصحیحی هماهنگ مبتنی بر پیش بینی مسیرهای سیستم در پی وقوع اختلال‌های ممکن پیشنهاد می‌شود. برای پیش بینی پاسخ سیستم به اختلالات محتمل، از مدل سیستم شامل دینامیکهای موثر بر ناپایداری بلند مدت همچون دینامیکهای بار، LTC و OXL استفاده می‌شود. کنترل پیش بین بهینه با حداقل کردن یک تابع هدف شامل مولفه‌هایی همچون میزان بارزدایی و انحراف شاخص‌های نشاندهندة ناپایداری در فاصلة وقوع اختلال تا زمان رسیدن سیستم به حالت دائمی طراحی می‌شود. در این طرح، اقدامات کنترلی تصحیحی و اضطراری مانند تنظیم ولتاژ مرجع ژنراتور، تنظیم ولتاژ مرجع LTC و اتصال خازنهای شنت به باسهای مناسب به همراه بارزدایی به عنوان آخرین راه حل ترکیب می‌شوند. مسالة بهینه‌سازی تعریف شده به دو روش تحلیلی مشتق مرتبة دوم و ابتکاری جستجوی ممنوع ب

تحت نظارت وف ایرانی