Skip to main content
SUPERVISOR
Hossein Hagh shenas
حسین حق شناس (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mehdi Ahmadian
سیدمهدی احمدیان

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی حمل‌ونقل
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1392
Much delays occurred in urban travel because of intersections. To Increase in discipline, intersections with high demands are controlledby traffic signals. For optimal use of green times, actuated traffic systems have been developed. The main purpose of these systems is to reduce vehicle delay in the single intersections. In this study, McShane method for actuated timing is chosen as the basic method, and some improvement were made to reduce total delay. To do this, a software was developed to simulate an intersection in Isfahan to calculate vehicle stopped time delay. Then optimal gap time was calculated and opposite phase queue length condition regarded to reduce delay. After choosing southern Azar Bridge intersection in Isfahan as case study, to obtain vehicle gap time a video was recorded. Calculated gap along with same signal setting as Traffic Control Center of IsfahanMunicipality, used to developed software. Results indicate that pre-timed signal has maximum stopped time delay for vehicle, after that McShane method actuated traffic signal, and then improved actuated traffic signals has the least delay. In this study, also, total fuel consumption was calculated. Consequently, actuated signal timing with competing phase queue length condition were selected as the appropriate method for this case.
تقاطع ها تاخیر زیادی را در زمان سفر درون شهری بوجود می آورند. به دلیل مشکلات ناشی از عدم رعایت حق تقدم، تقاطعاتی با حجم بالای ورودی را به چراغ راهنمایی مجهز می کنند. برای استفاده بهینه از زمان سبز و جلوگیری از هدر رفت آن، سیستم های هوشمند زمانبندی به وجود آمدند. سیستم های هوشمند انواع گوناگونی دارند و به روش های مختلف تقاطع را زمانبندی می کنند. هدف اصلی این سیستم ها کاهش زمان تاخیر کل برای خودروهای شبکه (در برخی موارد یک تقاطع منفرد) است. در این پایان نامه روش ارائه شده توسط مک شین برای زمانبندی هوشمند، به عنوان روش پایه انتخاب، و در آن بهبودهایی برای کاهش میانگین زمان تاخیر داده شد. در این راستا نرم افزاری توسعه داده شد تا به کمک آن یکی از تقاطعات شهر اصفهان به صورت شبیه سازی زمانبندی شده، و میزان تاخیر آن محاسبه شود. در ادامه با محاسبه ی زمان گپ بهینه و همچنین اعمال شرط طول صف در فاز مقابل توسط نرم افزار، نسبت به بهبود روش زمانبندی پایه، و کاهش تاخیر در آن، اقدام شد. پس از انتخاب تقاطع جنوب پل آذر به عنوان تقاطع مورد مطالعه، اقدام به فیلم برداری و محاسبه گپ خودروهای آن شد. گپ های محاسبه شده، به همراه تنظیمات مورد استفاده ی کنترل ترافیک اصفهان، برای چراغ هوشمند تقاطع مذکور وارد نرم افزار شد. نتایج نشان داد که چراغ غیرهوشمند با زمانبندی از پیش تعیین شده، بیشترین تاخیر را برای خودروها ارائه می دهد. پس از آن چراغ هوشمند با روش مک شین، و بعد از آن با بهبود نسبتا زیادی، روش زمانبندی هوشمند با بهینه سازی گپ، و روش زمانبندی با در نظر گرفتن شرط طول صف فاز مقابل، کمترین تاخیرها را ارائه دادند. در این مطالعه پس از محاسبه زمان تلف شده ی کل، مقدار سوخت مصرفی کل خودروهای پشت چراغ نیز محاسبه شد. بر این اساس مقدار زمان تلف شده ی کل و سوخت مصرفی در چراغ هوشمند با اعمال شرط طول صف فاز مقابل کمترین میزان را داراست. پس از آن و به فاصله ی کمی روش استفاده از گپ بهینه قرار دارد، که خود به میزان زیادی مصرف سوخت کمتری نسبت به زمانبندی هوشمند به روش پایه دارد، و در نهایت بیشترین زمان تلف شده و نیز بیشترین مصرف سوخت مربوط چراغ با زمانبندی غیر هوشمند تخمین زده شد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی