Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri
سيدنادر شتاب بوشهري (استاد راهنما)
 
STUDENT
Vahid Khani
وحيد خاني

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390

TITLE

Detecting Important Links for stochastic incidents occurrence in urban transportation networks
Stability of road networks in relation to both usuall and unusuall traffic crowds have been noticed by traortation researchers these days. Increasing the value of time in the result of development of economic activities in various human societies, have made unexpected traffic delays in road networks to create a large amount of costs for users of these networks. So these networks must be design in a way in wich drivers be sure about their smouth and uniform movement. We must think of designing and improving additional paths between different origins and destinations, so the network can work continuously with providing an acceptable service level. In this thesis identifying important links has been investigated. Important links are those that cutting them makes most of origin-destination trips to be inappropriative in the network. For achieving this porpuse an index namely k-link connected index has been used, This index originally has been introduced for measuring the efficiency of communication networks. So with altering this index, we have made it usable for measuring the efficiency of traortation networks in relation to occurring stochastic incidents and important links have been identified by using this alterd index. Also an effective approach based on huristic methods, for identifying unimportant links is proposed. The efficiency of proposed approach have been evaluated with implementing it on a real mesdium size network (Sioux Falls). It is applicability in relation to large networks has been shown with implementing it on Isfahan traortation network.
چکيده ثبات و پايداري شبکه‌هاي خياباني در ارتباط با شلوغي‌هاي ترافيکي معمول و غيرمعمول، از جمله مسائلي است که اين روزها ذهن تحليل‌گران مسائل حمل‌ونقل را بهخود معطوف داشته است. بالا رفتن ارزش زمان (وقت) که نتيجه رشد فعاليت‌هاي اقتصادي در جوامع مختلف بشري مي‌باشد، باعث گرديده است که تأخيرهاي ترافيکي غيرقابل انتظار در شبکه‌هاي خياباني، هزينه‌هاي فراواني را براي استفاده‌کنندگان از آن‌ها در برداشته باشد. بنابراين بايد شبکه‌ها به گونه‌اي طراحي شوند که رانندگان از حرکت نرم و يکنواخت خود در آن‌ها مطمئن گردند. بايد در فکر طراحي و بهبود مسيرهاي جايگزين بين مبادي و مقاصد مختلف بود، به اين صورت کهاگر قسمتي از شبکه به دليل وقوع تصادف يا حوادث طبيعي از کار افتاد، شبکه بتواند با ارائه سطح خدمتي قابل قبول به کار خود ادامه دهد. در اين پايان نامه، شناسايي کمان هاي مهم مورد بررسي قرار گرفت. کمان هاي مهم کمان هايي هستند که با قطع آن ها بسياري از سفرهايمبدأ-مقصد در شبکه نامناسب مي شوند.براي اين منظور از يک شاخص ارزيابي کارايي شبکه هاي مخابراتي به نام شاخص اتصال k مسيره استفاده شده است. به اين صورت که با تغييراتي در اين شاخص، آن را براي استفاده در ارزيابي کارايي شبکه حمل و نقلي در ارتباط با وقوع حوادث تصادفي مناسب کرده و کمان‌هاي مهم در شبکه حمل‌ونقل به کمک آن مورد شناسايي قرارگرفته‌اند. همچنين با استفاده از يک راهکار ابداعي شناسايي کمان‌هايغيرمهم و حذف آن ها جهت کاهش تعداد کمان‌هاي مورد مقايسه، روشي کارا براي شناسايي کمان‌هاي مهم شبکه هاي حمل و نقلي بزرگ ارائه شده است. کارايي روش ارائه‌شده، با اجراي آن بر روي يک شبکه حمل و نقلي با اندازه متوسط(سايوکس فالز) مورد ارزيابي قرار گرفت و قابليت اجرايي بودن آن در ارتباط با شبکه هاي بزرگ، با اجراي روش يادشده بر روي شبکه حمل و نقلي اصفهان نشان داده شد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی