Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Vahid Khani
وحید خانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1390

TITLE

Detecting Important Links for stochastic incidents occurrence in urban transportation networks
Stability of road networks in relation to both usuall and unusuall traffic crowds have been noticed by traortation researchers these days. Increasing the value of time in the result of development of economic activities in various human societies, have made unexpected traffic delays in road networks to create a large amount of costs for users of these networks. So these networks must be design in a way in wich drivers be sure about their smouth and uniform movement. We must think of designing and improving additional paths between different origins and destinations, so the network can work continuously with providing an acceptable service level. In this thesis identifying important links has been investigated. Important links are those that cutting them makes most of origin-destination trips to be inappropriative in the network. For achieving this porpuse an index namely k-link connected index has been used, This index originally has been introduced for measuring the efficiency of communication networks. So with altering this index, we have made it usable for measuring the efficiency of traortation networks in relation to occurring stochastic incidents and important links have been identified by using this alterd index. Also an effective approach based on huristic methods, for identifying unimportant links is proposed. The efficiency of proposed approach have been evaluated with implementing it on a real mesdium size network (Sioux Falls). It is applicability in relation to large networks has been shown with implementing it on Isfahan traortation network.
ثبات و پایداری شبکه‌های خیابانی در ارتباط با شلوغی‌های ترافیکی معمول و غیرمعمول، از جمله مسائلی است که این روزها ذهن تحلیل‌گران مسائل حمل‌ونقل را بهخود معطوف داشته است. بالا رفتن ارزش زمان (وقت) که نتیجه رشد فعالیت‌های اقتصادی در جوامع مختلف بشری می‌باشد، باعث گردیده است که تأخیرهای ترافیکی غیرقابل انتظار در شبکه‌های خیابانی، هزینه‌های فراوانی را برای استفاده‌کنندگان از آن‌ها در برداشته باشد. بنابراین باید شبکه‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که رانندگان از حرکت نرم و یکنواخت خود در آن‌ها مطمئن گردند. باید در فکر طراحی و بهبود مسیرهای جایگزین بین مبادی و مقاصد مختلف بود، به این صورت کهاگر قسمتی از شبکه به دلیل وقوع تصادف یا حوادث طبیعی از کار افتاد، شبکه بتواند با ارائه سطح خدمتی قابل قبول به کار خود ادامه دهد. در این پایان نامه، شناسایی کمان های مهم مورد بررسی قرار گرفت. کمان های مهم کمان هایی هستند که با قطع آن ها بسیاری از سفرهایمبدأ-مقصد در شبکه نامناسب می شوند.برای این منظور از یک شاخص ارزیابی کارایی شبکه های مخابراتی به نام شاخص اتصال k مسیره استفاده شده است. به این صورت که با تغییراتی در این شاخص، آن را برای استفاده در ارزیابی کارایی شبکه حمل و نقلی در ارتباط با وقوع حوادث تصادفی مناسب کرده و کمان‌های مهم در شبکه حمل‌ونقل به کمک آن مورد شناسایی قرارگرفته‌اند. همچنین با استفاده از یک راهکار ابداعی شناسایی کمان‌هایغیرمهم و حذف آن ها جهت کاهش تعداد کمان‌های مورد مقایسه، روشی کارا برای شناسایی کمان‌های مهم شبکه های حمل و نقلی بزرگ ارائه شده است. کارایی روش ارائه‌شده، با اجرای آن بر روی یک شبکه حمل و نقلی با اندازه متوسط(سایوکس فالز) مورد ارزیابی قرار گرفت و قابلیت اجرایی بودن آن در ارتباط با شبکه های بزرگ، با اجرای روش یادشده بر روی شبکه حمل و نقلی اصفهان نشان داده شد.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی