Skip to main content
SUPERVISOR
Mohammad Reza Ahmadzadeh,Said Sadri,Rasoul AmirFattahi
محمدرضا احمدزاده (استاد راهنما) سعید صدری (استاد مشاور) رسول امیر فتاحی ورنوسفادرانی (استاد راهنما)
 
STUDENT
Mohammad Sabzevary
محمد سبزواری

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1389
in UAV a significant number of accident happens during the landing phase due to inexperience of pilots or sudden changes in the weather such as wind , rain and etc. thus automatic landing system are required to land UAVs safely hyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhyhy;. autolanding system need continuous and precise positioning information and positioning system is one of the key factor of this system. three type of sensor are able to give position of UAV. absolute sensors GPS , radar and laser. Radar based tracking is expensive, gives away the position of the radar and is prone to jamming. However ,vision sensors are low cost, passive and robust to jamming hence motivating their use for aircraft tracking. Thermal infrared camera is recognized as a powerful tool for collecting , analyzing and modeling of energy fluxes and temperature variations. Optical Auto Landing System (OALS) consists of a pan/tilt which is mounted infrared camera and eye safe laser range finder to tracking UAVs. The tracking data are sent to the trajectory analysis system which calculates the target's trajectory, position with less than 1 meter accuracy in real time. experiment were performed on real data and algorithm achieved accurate performance in presence of cloud and background clutter Keywords : Auto Landing System , UAV , Moving Object Tracking , Segmentation
سامانه فرود خودکار یکی از نیازهای اساسی برای فرود مطمئن هواپیماهای بدون سرنشین است چرا که بیشتر حوادث هواپیماهای بدون سرنشین در قسمت فرود آن‌ها اتفاق می‌افتد که علت آن کم‌تجربگی خلبان و یا تغییرات ناگهانی شرایط جوی مانند باد و باران می‌باشد. یک سامانه فرود خودکار موفق نیازمند اطلاعات دقیق و پیوسته از موقعیت پرنده می‌باشد. بنابراین سامانه موقعیت یاب یکی از بخش‌های اصلی این سامانه است. سه نوع سنسور موقعیت یاب پرنده وجود دارد که سنسورهای GPS، رادار و لیزر می‌باشند. سیستم‌های مبتنی بر رادار بسیار گران قیمت بوده و در برابر اختلالات مقاوم نیستند. اما سنسورهای تصویری کم هزینه و غیر فعال هستند و در برابر اختلال‌ها مقاوم می‌باشند به همین خاطر ردیابی پرنده‌های بدون سرنشین با کمک دوربین مورد توجه قرار گرفته است. دوربین‌های مادون قرمز حرارتی یک وسیله مناسب و قدرتمند برای جمع آوری و مدل کردن تغییرات دما و انرژی ساطع شده از اجسام می‌باشد. سیستم فرود خودکار نوری طراحی شده شامل یک موقعیت یاب می‌باشد که دوربین حرارتی و فاصله یاب لیزری بر روی آن نصب شده‌اند و پرنده را ردیابی می‌کند. به منظور ردیابی پرنده از تلفیق دو الگوریتم مرکز شدت و همبستگی متقابل نرمالیزه شده استفاده شده است.شناسایی پرنده در ابتدای فرایند فرود،اطلاع از گم شدن هدف و استفاده از فیلتر کالمن،جدا کردن پرنده از پس زمینه و غیره نیازمندی های لازم به منظور ردگیری هدف می باشد که این سیستم انجام می دهد.اطلاعات ردیابی بدست آمده به سیستم آنالیز خط سیر فرستاده می‌شود و مسیر حرکت پرنده با دقت کمتر از یک متر به صورت بلادرنگ محاسبه می‌شود. آزمایشات بر روی داده‌های واقعی انجام شده و نشان می‌دهد این الگوریتم دارای عملکرد دقیقی در شرایط ابری و پس زمینه نویزی دارد. کلمات کلیدی:1- سیستم فرود خودکار2- هواپیمای بدون سرنشین3- ردیابی اجسام متحرک 4-قطعه بندی تصویر

ارتقاء امنیت وب با وف بومی