Skip to main content
SUPERVISOR
MasoudReza Hashemi,Hossein Saidi
مسعودرضا هاشمی (استاد راهنما) حسین سعیدی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Dariush Fooladivanda
داریوش فولادی وندا

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1384
The main objective of this thesis is to propose a distributed optimal traffic engineering algorithm for connectionless networks. B. A. Movsichoff proposed an optimal traffic engineering algorithm for rate allocation and load balancing in connectionless networks. In this algorithm, Sliding Mode Control is used to maximize network utilization, subject to network constraints and some traffic control laws are derived. In this algorithm, all adaptation laws consider congestion only at the current node and the immediate downstream node, and congestion at other downstream nodes is not directly incorporated in the algorithm. In this thesis Sliding Mode Control is applied to network utilization problem considering the congestion in all downstream nodes. It is shown that the adaptation laws ensure the convergence to the optimum state of the problem and optimal rate allocation may be achieved. Moreover, the proposed distributed control laws are stable in the presence of link or node failures and the algorithm smoothly redistributes traffic in failure cases.
هدف از انجام این تحقیق، بررسی و پیشنهاد الگوریتم های توزیع شده تخصیص نرخ و توزیع ترافیک بهینه بر مبنای تابع سودمندی در شبکه های بدون ارتباط می باشد. B. A. Movsichoff ، الگوریتمی برای تخصیص نرخ و توزیع ترافیک بهینه در شبکه های بدون ارتباط ارائه داده است. در این الگوریتم، روش بهینه سازی مبتنی برکنترل غیرخطی برای بهینه سازی مسئله مهندسی ترافیک در شبکه های بدون ارتباط بکار رفته است. در الگوریتم ارائه شده توسط B. A. Movsichoff ، اثر ترافیک ورودی در گره های پایین دستی غیر از اولین گره در نظر گرفته نمی شود. در تحقیق حاضر، روش بهینه سازی با در نظر گرفتن اثر ترافیک ورودی در همه گره های پایین دستی به مسئله اعمال شده و الگوریتمی توزیع شده جدید بدست آمده است. در انتها به مسئله پایداری الگوریتم پرداخته شده است و مشاهده شده است که در صورت انتخاب صحیح پارامترهای طراحی الگوریتم، قوانین کنترلی اعم از کنترل نرخ ورودی و توزیع ترافیک در الگوریتم جدید به نقطه بهینه مسئله همگرا می شوند. همچنین مشاهده شده است الگوریتم در مقابل تغییرات ناگهانی در شبکه پایدار بوده و می تواند در صورت لزوم، ترافیک را افزایش یا کاهش دهد و یا آنرا مجدداً مسیریابی نماید.

ارتقاء امنیت وب با وف بومی