Skip to main content
SUPERVISOR
Zohreh Kashkouli,GholamReza Zarei
زهره کشکولی (استاد راهنما) غلامرضا زارعی (استاد مشاور)
 
STUDENT
Mehdi Moshk sar
مهدی مشک سار

FACULTY - DEPARTMENT

مرکز زبان
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
The purpose of this study was to find the relationships among teachers’ conception of students’ writing intelligence, teacher care, and teacher feedback and also teacher care and teacher feedback with students’ writing motivation in the realm of English Language Teaching (ELT). To this aim, four scales were developed to measure the aforementioned constructs. The participants consisted of 60 English as a Foreign Language (EFL) teachers and their 200 students who were learning English in private language institutes. The correlations among these scales and their subscales were investigated. The findings suggested that the Confirmatory Factor Analysis (CFA) model of teachers’ conception of students’ writing intelligence, i.e. modularity, increasability, and applied ELT, are associated with the nature of teacher writing feedback and care. Moreover, the results revealed that teachers’ conceptions of students’ writing intelligence significantly affect how they evaluate their students (p .05). Multiple regression results showed that the incremental theory of writing intelligence (the belief that writing intelligence is dynamic and can grow through effort and experience) significantly and positively predicted the teachers’ writing feedback and teacher care, Moreover, the incremental theory of writing intelligence, but not the entity theory of writing intelligence, was indirectly a statistically significant predictor of students’ writing motivation. In the end, implications were provided in the context of teaching. Key words: writing intelligence, teacher feedback, teacher care, writing motivation
هدف از این مطالعه یافتن روابط بین در معلمان از هوش نوشتاری دانش آموزان، مراقبت از معلمان و بازخورد معلمان و همچنین مراقبت از معلمان و بازخورد معلمان با انگیزه نوشتاری دانش آموزان در حوزه آموزش زبان انگلیسی بود. برای این منظور چهار مقیاس برای اندازه گیری سازه های فوق الذکر ساخته شد. شرکت کنندگان شامل 60 معلم انگلیسی به عنوان زبان خارجی و 200 تن از دانش آموزان آنها بودند که انگلیسی را در موسسات خصوصی زبان یاد می گرفتند . همبستگی بین این مقیاس ها و خرده مقیاس های آنها بررسی شد. یافته ها حاکی از آن است که مدل تحلیل عاملی تأییدی از درک معلمان از هوش نوشتاری دانش آموزان ، یعنی مدولار(چند تکه ای) بودن ، قابلیت افزایش، و آموزش کاربردی ، با ماهیت بازخورد و مراقبت معلم درارتباط است. علاوه بر این ، نتایج نشان داد که درک معلمان از هوش نوشتاری دانش آموزان به طور قابل توجهی بر نحوه ارزیابی دانش آموزان خود تأثیر می گذارد. (5/0 پ) نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که نظریه افزایشی هوش نوشتاری (این باور که هوش نوشتاری پویاست و می تواند از طریق تلاش و تجربه رشد کند) به طور قابل توجهی و مثبتی بازخورد نوشتن معلمان و مراقبت از معلم را پیش بینی کرد ، علاوه بر این ، نظریه افزایشی هوش نوشتاری ، اما نه تئوری موجودیت (ایستا) هوش نوشتاری ، به طور غیرمستقیم یک پیش بینی کننده آماری معنی دار برای انگیزه نوشتاری دانشجویان بود. در پایان ، کاربرد هایی در زمینه آموزش ارائه شد. کلید واژه: هوش نوشتاری، مراقبت معلم، بازخورد معلم، انگیزه نوشتاری

ارتقاء امنیت وب با وف بومی