Skip to main content
SUPERVISOR
Sayed Nader Shetab bushehri
سیدنادر شتاب بوشهری (استاد راهنما)
 
STUDENT
Fateme Ghorbani
فاطمه قربانی

FACULTY - DEPARTMENT

دانشکده مهندسی صنایع
DEGREE
Master of Science (MSc)
YEAR
1396
Since the end of last century, there have been quick and important changes in the field of regional traortation and developing number of city cars has increased traffic problems in most metropolitan areas. Urban traortation planning is an unavoidable factor due to constraints on construction budgets and high costs of urban traortation projects. Thus, drawing a traffic pattern between different regions via the travel demand matrix is one of the most important requirements for traortation planning. Using traditional methods such as interviewing or distributing questionnaires to gather information about the travel demand matrix is one of the costliest steps in traortation planning. Traffic sensors are new approach in the gathering of traffic information in which attract many attentions of researchers and traortation planners. Automated Vehicle Location (AVL) is one of the advanced sensors which enables to locate vehicles equipped with Global Positioning System (GPS). Automated Vehicle Location detects the vehicle's location and determines its path when the vehicle with GPS is turned on. While this sensor can provide valuable traffic information to traortation planners, but, it has problem with determining the GPS matrix of travel due to incomplete information of equipping only a portion of the vehicles currently available from the AVL sensor. In this thesis, a proposed model is presented to estimate the travel demand matrix with the collected information of GPS-based AVL sensors and traffic volume sensors in the network.
از پایان قرن گذشته تغییرات سریع و بزرگی در حیطه حمل‌ونقل منطقه‌ای دیده شد و رشد فزاینده خودروهای شهری منجر به تشدید مشکلات ترافیکی (تراکم و شلوغی، آلودگی، تصادف ترافیکی، کمبودهای مالی و دسترسی‌های ضعیف) در اکثر کلان‌شهرها گشت. محدودیت بودجه‌های عمرانی و بالا بودن هزینه پروژه‌های حمل‌ونقل شهری نیاز به برنامه‌ریزی حمل‌ونقل در شهرها را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرد. یکی از مهم‌ترین الزامات برای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، ترسیم الگوی ترافیکی بین مناطق مختلف با استفاده از ماتریس تقاضای سفر است. گردآوری اطلاعات مربوط به ماتریس تقاضای سفر به روش‌های سنتی همچون مصاحبه یا توزیع پرسشنامه یکی از پرهزینه‌ترین مراحل در برنامه‌ریزی حمل‌ونقل است. استفاده از سنسورهای ترافیکی در گردآوری اطلاعات ترافیکی رویکردی است که به‌تازگی برنامه‌ریزان حمل‌ونقل برای به دست آوردن اطلاعات سفر به آن روی آورده‌اند و ازاین‌رو در چند سال اخیر مطالعات زیادی در تخمین ماتریس تقاضای سفر با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده توسط سنسورهای ترافیکی انجام‌شده است. یکی از سنسورهای پیشرفته ترافیکی سنسور مکان‌یابی خودکار خودرو در شبکه (AVL) می‌باشد.

تحت نظارت وف ایرانی